Wydatki reklamowe T-Mobile, Kino Świat i Unilevera wzrosły kilkakrotnie bardziej niż średnia rynkowa, w dół Orange i Play (TOP 10)
Tradycyjne media w okresie od stycznia do sierpnia br. zwiększyły wpływy z reklam o 5,7 proc. rok do roku. O wiele bardziej wzrosły wydatki reklamowe kilku największych marketerów, w tym T-Mobile Polska, Kino Świat i Unilevera.
Przez pierwsze osiem miesięcy br. firmy wydały na reklamy w tradycyjnych mediach blisko 19,2 mld zł. Było to 5,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Najwięcej na reklamy niezmiennie przeznacza firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska - w omawianym okresie jej nakłady w tym zakresie wyniosły 1,29 mld zł. To 9,5 proc. więcej niż rok wcześniej.
Drugie miejsce na podium przypadło dystrybutorowi filmowemu, firmie Kino Świat. Ta firma wydała w mediach pozainternetowych 451,7 mln zł, o 31,6 proc. więcej rok do roku. Trzecim największym reklamodawcą była sieć sklepów Lidl Polska z wydatkami w kwocie 386,6 mln zł (wzrost o 14,3 proc.). Aktualnie prowadzi działania wizerunkowe, w których podkreśla, że jest atrakcyjnym pracodawcą.
Kilkukrotnie szybciej niż cały rynek reklamowy rosły w omawianym okresie wydatki reklamowe takich firm, jak T-Mobile Polska, Unilever Polska czy Ferrero Polska.
T-Mobile zwiększył nakłady reklamowe w tradycyjnych mediach o 34,1 proc., do 260,2 mln zł. Operator obecnie promuje Supernet w kampanii z udziałem Mai Ostaszewskiej i Piotra Stramowskiego.
Inwestycje Unilevera wzrosły o 30 proc. - z 272,7 mln zł do 354,5 mln zł. Natomiast Ferrero wydało w tym roku 232,4 mln zł, czyli 27,9 proc. więcej w skali roku.
W czołówce największych reklamodawców znalazł się też koncern Procter & Gamble Polska z wydatkami w wysokości 252,7 mln zł, czyli o 9,4 proc. większymi niż w pierwszych ośmiu miesiącach ub.r.
Tylko trzech marketerów z grona 10 największych zredukowało w omawianym okresie swoje budżety reklamowe. Orange Polska zmniejszył je o 10,2 proc. - do 335,3 mln zł, P4 (operator sieci Play) - o 7,9 proc., do 230,9 mln zł, a Metro Group - o 1,1 proc., do 213,8 mln zł.
Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VIII 2015 | I-VIII 2016 | zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA | 1 178 502 053 zł | 1 290 584 635 zł | 9,5 |
KINO ŚWIAT | 343 218 398 zł | 451 738 942 zł | 31,6 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE | 338 150 393 zł | 386 620 176 zł | 14,3 |
UNILEVER POLSKA | 272 685 524 zł | 354 488 913 zł | 30 |
ORANGE POLSKA | 373 169 087 zł | 335 266 661 zł | -10,2 |
T-MOBILE POLSKA | 193 988 926 zł | 260 151 632 zł | 34,1 |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA | 231 001 593 zł | 252 710 065 zł | 9,4 |
FERRERO POLSKA | 181 734 419 zł | 232 386 529 zł | 27,9 |
P4 | 250 584 239 zł | 230 857 502 zł | -7,9 |
METRO GROUP | 216 187 022 zł | 213 810 726 zł | -1,1 |
Razem | 18 152 884 657 zł | 19 193 150 444 zł | 5,7 |
Dołącz do dyskusji: Wydatki reklamowe T-Mobile, Kino Świat i Unilevera wzrosły kilkakrotnie bardziej niż średnia rynkowa, w dół Orange i Play (TOP 10)