SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wojciech Szczęsny z programem w jesiennej ramówce Onetu. „Rozważamy wprowadzenie płatnych treści wideo”

Onet zaprezentował nową ramówkę programów wideo, które będzie nadawał w nadchodzącym sezonie jesienno-zimowym. Wśród nowości znalazły się programy „Prosto w Szczenę” Wojciecha Szczęsnego i Łukasza Wiśniowskiego, „Misja esport” oraz cykl wywiadów „Jedno zdanie” Małgorzaty Ohme. - Obecnie około 80 proc. oferty wideo pozostaje niezmienne, 20 proc. to obszar w którym eksperymentujemy. Rozważamy też wprowadzenie płatnych treści premium - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Aleksander Kutela, wiceprezes Ringier Axel Springer Polska i szef Onetu.

Aktualne propozycje w segmencie wideo, które internauci będą mogli oglądać w trakcie nadchodzącej jesieni i zimy Onet przedstawił podczas prezentacji w Warszawie.

Konferencję ramówkową otworzył Mark Dekan, CEO Ringier Axel Springer Polska (RASP), który w swoim wystąpieniu podkreślił z naciskiem, że wydawnictwo Ringier Axel Springer działające także w naszym kraju to firma, w której równe udziały posiada zarówno szwajcarski koncern Ringier, jak i niemieckie wydawnictwo Axel Springer. Żaden z tych partnerów nie ma dominującej pozycji w spółce, a wszystkie kluczowe decyzje są podejmowane wspólnie.

Ten fragment wystąpienia szefa RASP odnosił się bezpośrednio do zarzutów stawianych wydawcy przez niektóre środowiska twierdzące, że wydawnictwo ma wyłącznie niemieckie korzenie i jest kierowane bezpośrednio z Berlina.

Mark Dekan wspomniał też o niedawnym przyjęciu przez Parlament Europejski dyrektywy w sprawie praw autorskich i dalszych pracach nad jej wdrożeniem. Według szefa RASP to krok w dobrym kierunku.

- Rzetelne dziennikarstwo jest ważne szczególnie dzisiaj, w czasach manipulowania prawdą i szerzenia się fake newsów, stanowi ono także jeden z filarów demokratycznego państwa - zaznaczył Dekan. - Trzeba jednak pamiętać, że tworzenie wysokiej jakość treści dziennikarskich oznacza koszty, a dziennikarzom należy się za ich pracę uczciwe wynagrodzenie. W internecie obecnie nie zawsze są przestrzegane prawa autorskie należące do wydawców i twórców, którzy tracą należne im pieniądze. Przyjęte obecnie przez wspólnotę europejską regulacje dają szansę na zmianę tej sytuacji - podkreślił CEO Ringier Axel Springer Polska.

Wojciech Szczęsny w programie „Prosto w Szczenę”

W zapowiedzianej przez Onet ramówce jedną z najważniejszych nowości jest program „Prosto w Szczenę” prowadzony wspólnie przez bramkarza piłkarskiej reprezentacji Polski i gracza Juventusu Turyn Wojciecha Szczęsnego oraz dziennikarza sportowego Łukasza Wiśniowskiego.

Według zapowiedzi gospodarze programu będą w dowcipny sposób komentować bieżące wydarzenia ze świata piłki, opowiadać historie z piłkarskich szatni, zdradzą też ciekawostki z życia gwiazd reprezentacji Polski czy z największych klubów świata.

W każdym z nadawanych premierowo we wtorki o godz. 18:00 odcinków prowadzący połączą się za pomocą Skype’a lub Face Time’a z największymi osobowościami świata futbolu, prosząc ich o komentarz na omawiany temat oraz wyciągając z nich opowieści, które dotąd nie ujrzały światła dziennego lub znane były naprawdę nielicznym. Pierwszy odcinek „Prosto w Szczenę” będzie można zobaczyć 16 października br.

Bliższe szczegóły dotyczące programu zdradza w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Łukasz Wiśniowski, współgospodarz „Prosto w Szczenę”.

- Mamy z Wojtkiem Szczęsnym taki pomysł, by korzystając w dużej mierze z naszych szerokich kontaktów w branży futbolowej co tydzień wziąć „na tapetę” jeden temat piłkarski i zgłębić go wspólnie z gośćmi, wśród których znajdą się znani piłkarze, trenerzy czy komentatorzy sportowi, nie tylko z Polski - wyjaśnia Wiśniowski. - To oczywiste, że nie wszystkich możemy gościć osobiście, jednak pomogą nam internet i nowe technologie pozwalające na rozmowy z ludźmi z całego świata. Na przykład jeśli postanowimy z Wojtkiem ustalić który z piłkarzy najlepiej „kiwa” na boisku, to o opinię poprosimy przez telefon czy internet Roberta Lewandowskiego, Mohameda Salaha lub Christiano Ronaldo.

Nasz rozmówca podkreśla, że dzisiaj polskie media mają szeroki dostęp do naszych rodzimych piłkarzy, ale stosunkowo rzadko zdarza się im rozmawiać bezpośrednio z najbardziej znanymi zawodnikami na świecie.

- My obaj z Wojtkiem mamy takie możliwości i zamierzamy je wykorzystać w realizacji „Prosto w Szczenę” - zapowiada Wiśniowski. - Mam nadzieję że z czasem i w miarę rozwoju programu będą nas ograniczać jedynie piłkarskie obowiązki Wojtka oraz nasza własna wyobraźnia. Nie wykluczamy np. sytuacji gdy postanowimy polecieć do Paryża i porozmawiać na miejscu choćby z Gianluigi Buffonem. Uważam, że nasz format jest unikatowy, bowiem obecnie o ile wiem nie ma programu, w którym czynny zawodowo piłkarz z najwyższej półki jest współgospodarzem nadawanego co tydzień programu, choć często się zdarza że na antenie telewizyjnej czy w internecie pojawiają się w roli ekspertów trenerzy bądź futboliści, którzy już zakończyli swoje kariery.

Współprowadzący „Prosto w Szczenę” przyznaje, że po programie nie należy spodziewać się raczej recenzji występów polskiej reprezentacji czy też rodzimych klubów w rozgrywkach pucharowych.

- Od czasu do czasu będziemy oczywiście komentować z naszymi gośćmi bieżące wydarzenia piłkarskie, jednak będzie też sporo tematów przekrojowych związanych z futbolem. Zależy nam żeby „Prosto w Szczenę” był raczej formatem bliższym rozrywce niż poważnym eksperckim analizom, od tego mamy w ramówce takie pozycje jak „Misja futbol” - zaznacza Wiśniowski, który zapowiada także, że większość odcinków „Prosto w Szczenę” będzie realizowana w mieszkaniu Wojciecha Szczęsnego w Turynie, choć niektóre zostaną nagrane także w Warszawie.

Esport dla niewtajemniczonych

Kolejną nową pozycją w jesiennej ramówce Onet jest „Misja esport” poświęcona zjawisku cybersportu. Program poprowadzi Maciej „Sawik” Sawicki, a jego gośćmi będą m. in. Piotr „Izak” Skowyrski, Fryderyk „Veggie” Kozioł i Michał „Carmac” Blicharz, którzy co tydzień będą omawiać najważniejsze wydarzenia ze świata esportu.

Publicystyczna formuła ma gwarantować analizy, ciekawostki, opinie i anegdoty dotyczące najciekawszych rozgrywek w Polsce i na świecie, wyczynów polskich zawodników i polskich drużyn, najważniejszych esportowych imprez i turniejów oraz newsów, którymi żyje cały esportowy świat. Emisja programu rozpocznie się 11 października br.

Odpowiadając na pytania Wirtualnemedia.pl Maciej Sawicki kreśli nieco szerszą formułę „Misji esport” zapowiadając program jako inwestycję Onetu w rozwijający się segment esportu.

- Branża esportowa dynamicznie się rozwija, większość graczy na rynku widzi ten rosnący tort i próbuje obecnie zająć korzystne pozycje, by później móc czerpać z niego jak najwięcej korzyści dla siebie – ocenia Maciej Sawicki. - Może się wydawać, że program publicystyczny traktujący o esporcie na tle innych propozycji o charakterze rozrywkowym, sportowym czy lifestylowym jest nieco „doklejony” do obecnej ramówki Onetu. Jednak z drugiej strony dla dużych grup mediowych, takich jak Onet-RAS Polska wejście w segment esportowy jest szansą na przyciągnięcie zupełnie nowej grupy odbiorców, więc traktuję „Misję esport” jako rodzaj długoterminowej inwestycji ze strony wydawcy. W krótszej perspektywie program nie ma szans na widownię porównywalną choćby z „Misją futbol”, jednak długofalowo może się opłacić.

Gospodarz „Misji esport” zaznacza, że powoli polskie media zaczynają doceniać potencjał drzemiący w branży esportowej, czego przykładem może być stworzenie przez Polsat za sporą kwotę studia służącego do transmisji rozgrywek cyfrowych.

- Mam wrażenie, że sygnał wysłany przez Polsat skłania innych nadawców do zainwestowania w medialną stronę esportu, nawet jeśli niektórzy z nich nie do końca rozumieją istotę tego zjawiska – przyznaje Sawicki. - Prędzej czy później imprezy esportowe staną się tak samo popularne jak rozgrywki w najbardziej oglądanych dzisiaj dyscyplinach tradycyjnych.

Nasz rozmówca ujawnia, że „Misja esport” w swojej tematyce będzie miała charakter raczej biznesowo – społeczny, niż czysto sportowy czy praktyczny. Rozmówcy będą zwracać uwagę na pewne zjawiska związane z cybersportem i je oceniać, w programie nie będzie zaś recenzji zawodów esportowych czy wielu newsów z branży.

- Moi goście to zawodowi gracze specjalizujący się w poszczególnych grach esportowych, dlatego będzie nam trudno mówić o konkretnych meczach – wyjaśnia Sawicki. - Myślę, że dla widzów Onetu bardziej interesujące będzie poznanie zjawiska esportu w kontekście biznesowym, medialnym czy społecznym. Naszym zadaniem będzie w dużym stopniu wyjaśnienie istoty esportu osobom, które na co dzień nie mają z tym segmentem wiele do czynienia.

„Jedno zdanie”, „Inside Company” i „7 metrów pod ziemią”

Wśród nowych propozycji lifestylowych Onetu znajduje się „Jedno zdanie”, w którym bohaterowie programu Małgorzaty Ohme – znane osobowości, dzielą się tym jak brzmiało jedno zdanie, które wywarło istotny wpływ na ich życie. Gościem pierwszego odcinka, który będzie można zobaczyć w czwartek 20 września br. o godz. 14:00 będzie Krystyna Janda.

Kolejna nowość to „Inside Company” - seria krótkich reportaży o ludziach z pasją, wizjonerach, dla których prowadzenie biznesu to fascynująca gra. Bohaterowie cyklu opowiadają o swoim życiu i karierze, o tym jaką drogę przeszli od pomysłu na swoje zawodowe życie do miejsca, w którym są dziś. W krótkim programie o charakterze storytellingowym pokazują swoją siłę, determinację i pasję, które zawsze są kluczem do sukcesu. Program będzie emitowany we wtorki o godz. 14:00.

W każdy czwartek w Onecie będzie można oglądać „7 metrów pod ziemią” Rafała Gębury. Goście programu podzielą się z prowadzącym sekretami swoich zawodów i opowiedzą o trudnych przełomowych wydarzeniach ze swojego życia. Wszystko to dzieje się na poziomie minus trzy (7 metrów pod ziemią) jednego z warszawskich biurowców. Zaciszna atmosfera podziemnego garażu ma sprawiać, że rozmówcy wyznają prawdę, na którą nie zdobyliby się w telewizyjnym studiu.

Żelazne pozycje pozostają

Oprócz nowości w jesiennej ofercie Onetu w segmencie wideo pojawią się sztandarowe pozycje nadawcy, które są obecne w ramówce już od kilku sezonów.

Po letniej przerwie powracają „Onet Rano” oraz „Onet Rano #WIEM” - pasmo poranne, które widzowie mogą oglądać od dwóch lat. Program jest emitowany na żywo od poniedziałku do piątku od godz. 7.55. W jesiennej odsłonie poranka program prowadzą Jarosław Kuźniar, Iwona Kutyna, Bartosz Węglarczyk oraz Piotr Kędzierski.

Od wtorku do piątku o godz. 9.30 pojawia się pasmo publicystyczne – „Opinie”, w którym dziennikarze Onetu, Newsweeka i Faktu pytają polityków, komentatorów i ekspertów o aktualne sprawy polityczne i społeczne. Programy w paśmie „Opinie” prowadzą Renata Kim, Andrzej Stankiewicz, Agnieszka Burzyńska i Bartosz Węglarczyk.

Ofertę publicystyczną Onetu dopełnia flagowy program „Tomasz Lis.”. W szóstym sezonie można go oglądać w każdy poniedziałek o godz. 15:00.

Kolejną pozycją w obszarze informacji jest „Onet24”, który zawiera kluczowe newsy z kraju i ze świata ilustrowane najlepszymi materiałami reporterskimi.

Pasmo magazynowe Onetu otwiera w każdy poniedziałek Michał Pol „Misją futbol” - programem sportowym, w którym dziennikarze sportowi oceniają mecze, grę poszczególnych zespołów i decyzje trenerów. Premierowe odcinki „Misji futbol” można oglądać w poniedziałki o godz. 10:15.

W środy Onet emituje dwa programy - „Na czasie”, w którym Łukasz Grass, redaktor naczelny Business Insider Polska opowiada o trendach, nowościach i biznesie, oraz „Pograne” w nowej formule. Piotr Kędzierski zaprasza do rozmowy osoby, przed którymi świat gier nie ma tajemnic, potrafią jednocześnie grać i odpowiadać na podchwytliwe pytania prowadzącego.

W piątki w Onecie jest kontynuowany program „Rezerwacja”, w którym redaktor naczelna Onet Kultura, Katarzyna Janowska i jej goście oferują przegląd wydarzeń kulturalnych oraz rekomendują, co wybrać z szerokiej oferty cotygodniowych premier filmów, spektakli, koncertów, książek czy festiwali.

W jesiennej ofercie programowej Onetu znalazły się również programy z poprzednich sezonów, takie jak parentingowy format Justyny Kozłowskiej „Domowe pole minowe”, program taneczny Pauliny Biernat „Taniec życia”, serie wywiadów „Oczami matki” Małgorzaty Ohme i „Siła kobiet” Katarzyny Janowskiej, „Gwiazdy Plejady” Marcina Cejrowskiego oraz magazyn motoryzacyjny z udziałem Gosi Rdest - „AutoŚwiat Go!”.

Aleksander Kutela: Rozważamy płatne treści wideo

W rozmowie z nami Aleksander Kutela, wiceprezes Ringier Axel Springer Polska i szef Onetu zaprzecza, że angażując Wojciecha Szczęsnego serwis zamierza postawić na gwiazdy w roli prowadzących kolejne programy.

- Cel jest cały czas ten sam: chcemy realizować programy, które będą interesujące dla naszych widzów - wyjaśnia Aleksander Kutela. - Wciąż poszukujemy kolejnych osób, które będą gwarancją ciekawych treści. Takim przykładem jest z pewnością Wojciech Szczęsny, który ma charyzmę i mnóstwo pozytywnej energii. Jestem przekonany, że nowy program z jego udziałem będzie sukcesem.

Szef Onetu przyznaje, że dla serwisu nie jest kluczowe, czy twórcy i prowadzący to postaci szeroko znane, istotne jest to jaki mają pomysł na siebie i na emitowany w Onecie program. Choć oczywiście doświadczenie i rozpoznawalność prowadzącego zwiększają szanse na powodzenie programu.

- Choć z sezonu na sezon optymalizujemy naszą ramówkę, to obecnie już ok. 80 proc. oferty wideo pozostaje niezmienne, a pozostałe 20 proc. to obszar który rotuje, w którym eksperymentujemy i poszukujemy nowych pomysłów. Taki model chcemy stosować także w przyszłości - zaznacza Kutela i jednocześnie potwierdza, że w przyszłości w Onecie mogą pojawić się ekskluzywne materiały, za oglądane których użytkownicy będą musieli zapłacić.
 
- Rozważamy opcję wprowadzenia płatnych treści wideo typu premium - przyznaje Kutela. - Niektóre programy byłyby wówczas dostępne wyłącznie w ramach naszych płatnych serwisów. Jednak ostateczne decyzje w tej sprawie jeszcze nie zapadły - zastrzega szef Onetu.

Według badania Gemius/PBI w lipcu br. Onet.pl zanotował 16,73 mln realnych użytkowników i 1,55 mld odsłon, a wszystkie strony i aplikacje internetowe Grupy Onet-RAS Polska - 20,63 mln użytkowników i 2,59 mld odsłon.

Dołącz do dyskusji: Wojciech Szczęsny z programem w jesiennej ramówce Onetu. „Rozważamy wprowadzenie płatnych treści wideo”

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
Tylko czy to się spina?
0 0
odpowiedź
User
pavv
Onet się skończył odkąd wprowadzili cenzurowane komentarze obsługiwane przez FB. Teraz jest to tylko internetowa gazeta jakich wiele.
0 0
odpowiedź
User
Greg
Za kasę to już nikt nie będzie chciał tego oglądać
0 0
odpowiedź