„Gazeta Polska” przed „Tygodnikiem Powszechnym”. Cztery tygodniki ze spadkami sprzedaży
W trzecim kwartale 2024 r. średnia sprzedaż „Gazety Polskiej” poszła w górę r/r o ponad połowę, dzięki czemu tytuł wyprzedził „Tygodnik Powszechny” oraz zbliżył się do „Sieci” i „Do Rzeczy”. Spadek sprzedaży zanotowała natomiast m.in. liderująca wśród tygodników opinii „Polityka”.
Według danych Polskich Badań Czytelnictwa średnia sprzedaż ogółem „Polityki” w trzecim kwartale 2024 r. wynosiła 75 267 egz., o 6,52 proc. mniej niż rok wcześniej. Przeciętna sprzedaż wersji drukowanej zmalała rok do roku z 56 445 do 50 195 egz., natomiast w przypadku e-wydań nastąpił wzrost z 24 068 do 25 072 egz.
Spadki średniej sprzedaży zanotowały jeszcze dwa tytuły. Wynik „Gościa Niedzielnego” poszedł w dół o 9,16 proc. do 54 797 egz., a „Przeglądu” - o 5,61 proc. do 11 254 egz.
CZYTAJ TEŻ: Publicysta „Gazety Polskiej” nadzoruje TV Republika
Zdecydowanie najmocniej zwiększyła się natomiast średnia sprzedaż „Gazety Polskiej” - o 55,65 proc. r/r do 26 451 egz. Dzięki temu „GP” wysunęła się zdecydowanie nad „Tygodnik Powszechny” (wzrost o 2,72 proc. do 21 833 egz.) oraz zbliżyła do „Sieci” (w górę o 2,93 proc. do 28 911 egz.) i „Do Rzeczy” (wzrost o 1,03 proc. do 27 373 egz.).
Wzrost osiągnął też „Newsweek Polska” - jego średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 2,14 proc. do 61 930 egz. Natomiast przeciętna sprzedaż „Angory”, publikującej głównie przedruki z innych mediów, zmniejszyła się o 10,62 proc. 134 825 egz.
Oprócz „Polityki” wzrosty sprzedaży e-wydań osiągnęły wszystkie oferujące je tytuły. Poziom 20 tys. egz. w tej formie przekroczył „Newsweek Polska” - jego wynik poszedł w górę z 16 592 do 20 125 egz.
W porównaniu do drugiego kwartału br. wzrost średniej sprzedaży osiągnął jedynie „Newsweek Polska”: o 1,65 proc., z 60 927 do 61 930 egz. „Przegląd” zanotował wynik identyczny jak kwartał wcześniej, zaś minimalnie zmniejszyła się przeciętna sprzedaż „Tygodnika Powszechnego” (o 0,11 proc.) i „Angory” (o 0,46 proc.).
Największe spadki zanotowały natomiast „Gazeta Polska” (o 5,86 proc.) oraz „Do Rzeczy” (o 4,67 proc.). Średnia sprzedaż liderującej „Polityki” zmalała zaś o 2,15 proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska” przed „Tygodnikiem Powszechnym”. Cztery tygodniki ze spadkami sprzedaży