Więcej reklam banków w radiu, na outdoorze i kinach. ING i Mastercard z największymi budżetami
Firmy z sektora bankowego w styczniu wydały na reklamę blisko 13 proc. więcej niż rok temu. Zwiększyły obecność reklamową w radiu, kinach i na outdoorze, a ograniczyły ją w telewizji i prasie. Liderem wydatków był ING Bank Śląski.
W styczniu br. firmy z branży bankowej wydały na reklamę w mediach pozainternetowych 51,4 mln zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto). Było to 12,7 proc. więcej niż w styczniu ub.r.
Najwięcej przeznaczyły na reklamę w telewizji - bo 25,3 mln zł. Było to jednak blisko 20 proc. mniej niż rok temu. Banki ograniczyły też wydatki na reklamę w dziennikach - o 64,6 proc. (do niespełna miliona złotych) i magazynach - o 3,6 proc. (do 4,1 mln zł).
Część z tych budżetów bankowcy przesunęli do radia, kin i na nośniki reklamy zewnętrznej. Wydatki banków w radiu w styczniu br. były 123,9 proc. wyższe rok do roku i wyniosły 10,2 mln zł. Branża reklamy zewnętrznej zarobiła na ich reklamach 7,5 mln zł (256,7 proc. więcej niż przed rokiem), a kina - 3,3 mln zł (771,3 proc. więcej).
Cennikowe wydatki reklamowe branży bankowej (dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I 2014 | I 2015 | zmiana proc. |
Telewizja | 31 499 074 zł | 25 269 469 zł | -19,8 |
Radio | 4 539 338 zł | 10 162 166 zł | 123,9 |
Gazety | 2 801 642 zł | 991 573 zł | -64,6 |
Magazyny | 4 245 458 zł | 4 093 061 zł | -3,6 |
Outdoor | 2 103 080 zł | 7 502 504 zł | 256,7 |
Kina | 383 252 zł | 3 339 463 zł | 771,3 |
Indoor | 3 900 zł | 10 700 zł | 174,4 |
razem | 45 575 744 zł | 51 368 936 zł | 12,7 |
Najwięcej spośród monitorowanych przez Kantar Media firm z branży bankowej wydał w styczniu br. na reklamy ING Bank Śląski. Promowana m.in. przez Marka Kondrata firma zostawiła w mediach 9,3 mln zł, o 13,5 proc. więcej niż rok temu. W styczniu br. ING Bank Śląski promował reklamami z Agatą Kuleszą konto oszczędnościowe (zobacz szczegóły)
Na pozycji reklamowego wicelidera wśród banków uplasowała się, pozycjonowana w monitoringu w tej kategorii firma Mastercard Europe z wydatkami przekraczającymi 8,6 mln zł (wzrost rok do roku o 1713,3 proc.). Mastercard w grudniu ub.r. rozpoczął kampanię promującą płatności mobilne Master Pass.
Trzecie miejsce na tym podium zajął mBank, który przeznaczył na reklamy nieco ponad 5 mln zł, ponad 90 proc. więcej w skali roku. W ostatniej kampanii promował nową opcję w ramach programu rabatowego mOkazje - 5 proc. zwrot za zakupy na stacjach Statoil (więcej o tym).
Największy wzrost wydatków spośród czołówki bankowych reklamodawców zanotował w omawianym okresie Bank BPH. Zwiększył on nakłady na promocję w mediach ponad dwudziestokrotnie - ze 175,7 tys. zł do 3,6 mln zł.
Cennikowe wydatki reklamowe branży bankowej | |||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I 2014 | I 2015 | zmiana proc. |
ING BANK ŚLĄSKI | 8 198 520 zł | 9 301 547 zł | 13,5 |
MASTERCARD EUROPE | 475 741 zł | 8 626 781 zł | 1713,3 |
MBANK | 2 636 724 zł | 5 016 637 zł | 90,3 |
EURO BANK | 2 520 311 zł | 4 438 541 zł | 76,1 |
BANK BPH | 175 734 zł | 3 630 871 zł | 1966,1 |
Dołącz do dyskusji: Więcej reklam banków w radiu, na outdoorze i kinach. ING i Mastercard z największymi budżetami