Vice pojawi się w 50 krajach, stawia na Azję i Afrykę
Kanał telewizyjny Viceland w ciągu najbliższych 12 miesięcy wystartuje w 44 krajach. Łącznie w tym okresie Vice rozpocznie działalność, w segmencie telewizyjnym lub internetowym, w 50 państwach.
Shane Smith, szef i współtwórca Vice, w trakcie festiwalu reklamy w Cannes zapowiedział, że w ciągu nadchodzących 12 miesięcy kanał telewizyjny Viceland będzie dostępny w 44 nowych krajach.
Głównymi rynkami, na których wystartuje, są Indie, Iran, Arabia Saudyjska, Egipt, Afganistan, Malezja, Nigeria, Kenia Australia oraz francuskojęzyczna część Kanady. Najliczniej swoją obecność Vice zaznaczy w Afryce (18 państw) i południowo-wschodniej Azji (17 państw). W efekcie stacja będzie odbierana w 80 krajach na świecie.
Oprócz oferty telewizyjnej, Vice rozszerza swoje portfolio internetowe. W niektórych krajach razem z kanałem Viceland trafią na rynek aplikacje mobilne z treściami produkowanymi przez firmę Smitha oraz lokalne odsłony serwisu internetowego Vice News. Na niektórych rynkach wystartuje tylko Vice News. Łącznie swój zasięg terytorialny grupa medialna Vice Media zarządzana przez Shane’a Smitha poszerzy o 50 krajów.
Vice zaczynało jako kontrowersyjny magazyn papierowy w Kanadzie w 1994 roku. Portfolio swoich produktów medialnych zmieniało wraz z rozwojem rynku. To jeden z nielicznych przykładów mediów tradycyjnych, które skutecznie zaadaptowały cyfrowe modele dystrybucji treści i zarabiania na nich. Obecnie, na grupę Vice Media wciąż składa się segment prasowy, ale także portfolio serwisów internetowych, kanał telewizyjny Viceland oraz wytwórnia fonograficzna. Wszystkie treści tworzone przez grupę są adresowane do młodych odbiorców.
Dołącz do dyskusji: Vice pojawi się w 50 krajach, stawia na Azję i Afrykę