SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP Info z dużym spadkiem, TVN24 nowym liderem stacji newsowych

We wrześniu br. na pozycję lidera oglądalności wśród stacji newsowych awansowała TVN24. Na drugie miejsce spadł odświeżony kanał TVP Info, który zanotował największy spadek w zestawieniu. Najwięcej zyskał Polsat News.

Kanał TVN24 w każdej minucie we wrześniu 2013 roku śledziło średnio 186 tys. widzów, czyli o 11,42 proc. więcej niż rok wcześniej, a jego udział w rynku telewizyjnym wzrósł z 2,98 proc. do 3,21 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. We wrześniu 2012 roku stacja ta zajmowała miejsce drugie.

Teraz na drugą lokatę spadło TVP Info, którego średnia minutowa widownia spadła najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 65,36 proc. i wyniosła zaledwie 72 tys. osób. Natomiast udział tej stacji w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 2,47 pkt. proc. do 1,24 proc.

Od września br. kanał ten przestał emitować programy lokalne, stając się pełnowymiarową stacją informacyjną (więcej na ten temat). Jednocześnie stacja wypadła z pakietów analogowych w kablówkach, bo operatorzy pozostawili tam jedynie objętą zasadą must carry TVP Regionalną. TVP Info zmieniło też u wielu operatorów miejsce na liście kanałów, a przez cały miesiąc nie było dostępne w naziemnej telewizji cyfrowej na Podkarpaciu i w zachodniej Małopolsce.

Trzecią pozycję w zeszłym miesiącu zajął Polsat News, który zanotował największy wzrost oglądalności w zestawieniu. Jego widownia we wrześniu br. poszła do góry o 38,71 proc. do 65 tys. osób. Kanał ten w zeszłym miesiącu zanotował 1,13 proc. udziału (rok wcześniej wynosił on 0,84 proc.).

Z kolei oglądalność zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zwiększyła się o 6,69 proc. i wyniosła 14 tys. osób, a udział tej telewizji się nie zmienił i wyniósł 0,24 proc.

W grupie komercyjnej 16-49 liderem pozostał kanał TVN24, notując wzrost udziału z 2,08 proc. do 2,47 proc. Z trzeciego na drugie miejsce awansował Polsat News, którego udział w tej grupie wyniósł 0,76 proc. (wzrost o 0,08 pkt. proc.). Natomiast na ostatnią lokatę podium spadło tutaj TVP Info (0,52 proc.; spadek aż o 1,24 pkt. proc.).

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 4+

16-49

Stacja

Miesiąc

Rok

AMR

SHR %

SHR %

TVN24

wrzesień

2013

185 692

3,21%

2,47%

wrzesień

2012

166 660

2,98%

2,08%

WIRTUALNEMEDIA.PL

TVP Info

wrzesień

2013

71 833

1,24%

0,52%

wrzesień

2012

207 369

3,71%

1,76%

WIRTUALNEMEDIA.PL

Polsat News

wrzesień

2013

65 499

1,13%

0,76%

wrzesień

2012

47 221

0,84%

0,68%

WIRTUALNEMEDIA.PL

Superstacja

wrzesień

2013

14 072

0,24%

0,09%

wrzesień

2012

13 189

0,24%

0,07%


Nowy kanał TVP Regionalna we wrześniu 2013 roku śledziło średnio 55 tys. widzów, co przełożyło się na 0,95 proc. udziału w runku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 0,46 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

TVP Regionalna od września br. przejęła od TVP Info emisję pasm lokalnych ośrodków terenowych TVP. Poza rozłącznymi blokami programowymi nadaje też pasmo wspólne z produkcjami z różnych regionów (poznaj szczegóły).

Warto dodać, że łączny udział TVP Info i TVP Regionalnej we wrześniu br. wyniósł 2,19 proc. i był niższy od wyniku TVN24, a także mniejszy o 40,97 proc. od udziału TVP Info w analogicznym miesiącu ub.r.

- Zdajemy sobie sprawę, że w wyniku podziału obu anten ich oglądalność spadła, ale powoli odrabiamy straty. Liczymy, że w ciągu kilku miesięcy odbudujemy wyniki, a nawet je zwiększymy, bo jakość TVP Info jest oceniana bardzo dobrze - mówi nam Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy TVP. Spółka cały czas prowadzi na swoich antenach działania promujące obie anteny. Negocjuje też z operatorami, by włączyli oni TVP Info także do pakietów analogowych.

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 4+

16-49

Stacja

Miesiąc

Rok

AMR

SHR %

SHR %

TVP Regionalna

wrzesień

2013

55 062

0,95%

0,46%

wrzesień

2012

-

-

-


Wśród kanałów o tematyce ekonomiczno-biznesowej pozycja lidera należała do TVN CNBC, którego widownia w analizowanym okresie wzrosła o 30,72 proc. do 3,9 tys. osób, a udział tego kanału wzrósł o 0,02 pkt. proc. i wyniósł 0,07 proc. Stacja ta ma nadawać tylko do końca roku, potem z jego nazwy zniknie marka CNBC, a kanał poza newsami biznesowymi zacznie nadawać także m.in. newsy ze świata (dowiedz się więcej).

Natomiast Polsat Biznes we wrześniu 2013 roku zanotował średnią oglądalność na poziomie 3,4 tys. widzów po wzroście aż o 368 proc., a jego udział wyniósł 0,06 proc. (rok wcześniej tylko 0,01 proc.) W lutym br. stacja została odświeżona, a jej oferta poszerzona została o programy lifestylowe (poznaj szczegóły).

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 4+

16-49

Stacja

Miesiąc

Rok

AMR

SHR %

SHR %

TVN CNBC

wrzesień

2013

3 949

0,07%

0,10%

wrzesień

2012

3 021

0,05%

0,08%

WIRTUALNEMEDIA.PL

Polsat Biznes

wrzesień

2013

3 386

0,06%

0,06%

wrzesień

2012

724

0,01%

0,01%


Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło średnio 6,6 tys. widzów, czyli o 6,92 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast jego udział spadł z 0,13 proc. do 0,11 proc.

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 4+

16-49

Stacja

Miesiąc

Rok

AMR

SHR %

SHR %

TVN Meteo

wrzesień

2013

6 579

0,11%

0,10%

wrzesień

2012

7 068

0,13%

0,14%


We wrześniu 2013 roku najwięcej widzów na antenie TVN24 obejrzało „Fakty po Faktach” z 26 września br. (627 tys. widzów), w TVP Regionalna hitem były programy lokalne (399 tys.), a w Polsat News - „Wydarzenia” (377 tys.).

TVN24

Wszyscy 4+

Program

Data

Start

AMR

SHR %

FAKTY PO FAKTACH

26-09-2013

19:25:43

627 406

4,29%

KAWA NA LAWE /PROG.PUBL./

29-09-2013

10:45:11

591 529

6,60%

RELACJA NA ZYWO

15-09-2013

11:39:22

567 769

6,66%

LOZA PRASOWA /PROG.PUBLIC.POL./

29-09-2013

11:39:43

487 159

5,33%

SERWIS INFORMACYJNY

01-09-2013

10:30:09

482 524

5,75%

WIRTUALNEMEDIA.PL

TVP Regionalana

Wszyscy 4+

Program

Data

Start

AMR

SHR %

PASMA LOKALNE - PROGRAMY LOKALNE

11-09-2013

22:00:16

399 469

3,42%

DZIENNIK REGIONOW /PROG.INF./

21-09-2013

21:29:53

306 972

2,11%

ECHA DNIA KOMENTARZE /PROG.PUBLIC./

18-09-2013

21:43:09

302 309

2,23%

TELEKURIER EXTRA

15-09-2013

21:00:06

301 511

1,94%

STACJA TWORKI /FILM DOK.POL./

16-09-2013

22:36:38

250 434

2,95%

WIRTUALNEMEDIA.PL

Polsat News

Wszyscy 4+

Program

Data

Start

AMR

SHR %

WYDARZENIA

22-09-2013

18:50:07

377 171

2,69%

PANSTWO W PANSTWIE /CYKL REP.POL./

22-09-2013

19:29:28

276 119

1,80%

PREMIERZY /PROG.PUBL./

14-09-2013

19:30:07

251 412

1,85%

RELACJA NA ZYWO

03-09-2013

11:16:37

249 815

5,70%

GOSC WYDARZEN /PROG.PUBL.POL./

04-09-2013

19:17:16

227 736

2,14%

WIRTUALNEMEDIA.PL

TVP Info

Wszyscy 4+

Program

Data

Start

AMR

SHR %

FORUM /PROG.PUBLICYSTYCZNY/

27-09-2013

20:20:10

338 457

2,22%

JAN POSPIESZALSKI BLIZEJ /PROG.PUBL./

26-09-2013

22:30:02

306 206

3,31%

MINELA DWUDZIESTA /PROG.PUBL./

11-09-2013

20:20:30

286 562

1,88%

RELACJA NA ZYWO

14-09-2013

13:08:16

283 810

3,89%

PROGNOZA POGODY

14-09-2013

15:52:24

253 415

3,17%

WIRTUALNEMEDIA.PL

Superstacja

Wszyscy 4+

Program

Data

Start

AMR

SHR %

KRZYWE ZWIERCIADLO /PROG.PUBL.POL./

20-09-2013

20:43:05

106 982

0,73%

INFORMACJE DNIA /PROG.INFO./

13-09-2013

21:16:03

97 727

0,71%

GILOTYNA /PROG.ROZR.POL./

27-09-2013

21:44:23

95 020

0,72%

NIE MA ZARTOW /PROG.PUBL.POL./

09-09-2013

21:42:35

83 604

0,64%

PUSZKA PARADOWSKIEJ /PROG.PUBL./

01-09-2013

14:30:26

79 337

0,80%

 

Dołącz do dyskusji: TVP Info z dużym spadkiem, TVN24 nowym liderem stacji newsowych

32 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ala
B R A W O dla ..TVN 24....uwielbiam Was..trzymajcie tak dalej.BRAWO
0 0
odpowiedź
User
Anna
Wydaje się oczywistym, ze spadek oglądalności TVP Info wynika z jej usunięcia z pakietów analogowych w kablówkach. Cóż to za firma ta TVP. Jak można do czegoś takiego dopuścić.
0 0
odpowiedź
User
heh
A niech jeszcze tvn24 dadza na dvbt i bedzie sie dzialo...
0 0
odpowiedź