Triggo prezentuje polskie auto elektryczne. 100 kilometrów zasięgu i zmienna geometria podwozia
Firma Triggo zaprezentowała oficjalnie prototyp samochodu elektrycznego o nazwie Triggo. Akumulatory pojazdu mają wystarczyć na pokonanie dystansu do 100 km, a zmienna geometria podwozia ułatwić poruszanie się w miejskich korkach. Pierwsze testy Triggo na ulicach są planowane na 2019 rok.
Triggo został pokazany oficjalnie podczas Kongresu 590 w Rzeszowie, producentem pojazdu jest firma Triggo, a konstrukcja została stworzona przy wsparciu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju i dofinansowania z funduszy europejskich.
Triggo wykorzystuje do poruszania się napęd elektryczny zasilany baterią akumulatorów, które pozwalają po naładowaniu na przejechanie przez auto dystansu do 100 km. Samochód przeznaczony dla 2 osób można rozpędzić do 90 km/h.
Najważniejszą cechą technologii pojazdu jest zmienna geometria podwozia, dzięki której kierowca może poruszać się w dwóch trybach: drogowym dla wysokich prędkości i manewrowym, w którym pojazd zajmuje tylko tyle miejsca, co jednoślad, ułatwiając manewrowanie w intensywnym ruchu miejskim i znalezienie miejsca do parkowania. Pojazd posiada przy tym w pełni zamkniętą dwuosobową kabinę pasażerską. W trybie manewrowym szerokość Triggo zmniejsza się ze 165 do 86 cm, zaś prędkość zostaje ograniczona do 20 km/h.
Według zapowiedzi producenta na podstawie zaprezentowanego prototypu zostanie zbudowanych 9 pojazdów testowych, które od 2019 r. mają rozpocząć próby na ulicach polskich miast. Na razie nie wiadomo kiedy Triggo miałby wejść do masowej produkcji i pojawić się w sprzedaży. Producent pojazdu nie ukrywa, że wiąże duże plany z rosnącym segmentem car sharingu, w którym Triggo mógłby zdobyć zainteresowanie.
Dołącz do dyskusji: Triggo prezentuje polskie auto elektryczne. 100 kilometrów zasięgu i zmienna geometria podwozia