SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„The Whopper Tour” Burger Kinga, McCann New York, Burger King, Restaurant Brand International, BBDO Worldwide i Omicom Group na czele rankingu WARC Creative 100 (Top 20)

Holding reklamowy Omnicom Group, sieć reklamowa BBDO Worldwide, agencja reklamowa McCann New York, marka Burger King, firma Restaurant Brand International i kampania „The Whopper tour” Burger Kinga wśród zwycięzców tegorocznego rankingu WARC Creative 100 oceniającego najlepsze firmy marketingowe na świecie.

WARC 100 to coroczny ranking obejmujący 100 najlepszych kampanii reklamowych i firm funkcjonujących w branży marketingowej. Zestawienie jest oparte na ocenie takich czynników jak efektywność, strategia, zdolność do wprowadzenia zmian w zachowaniach konsumentów i kreatywność. Przy sporządzaniu rankingu przyznawane są punkty, których liczba zależy między innymi od tego jak często nagradzana była konkretna kampania, jak wysokie jest zrozumienie przez agencje specyfiki rynku, ich potencjał w zakresie kompetencji czy efektywność w realizowaniu celów postawionych przez klientów.

Ranking WARC 100 obejmuje kilka kategorii.

W 2020 roku wśród kampanii reklamowych najwyższą liczbę 271,9 pkt zdobyła kampania Burger Kinga „The Whopper Tour” przygotowana przez agencję FCB New York. Drugie miejsce w rankingu kampanii reklamowych zdobyła z liczbą 227,7 pkt  kampania marki Libresse (Bodyform) „Viva La Vulva” przygotowana przez agencję reklamową AMV BBDO London. Trzecia lokata przypadła kampanii Nike „Dream Crazy” (223,3 pkt) autorstwa agencji Wieden+Kennedy Portland.

Na 12 miejscu tego zestawienia znalazła się kampania z Polski - „Ostatni Twój Weekend” przygotowana przez agencję VMLY&R Polska we współpracy m.in. z Gazeta.pl (zdobyła 85,3 pkt).  Była to jedyna praca z Polski w tym rankingu.

Zwycięzcą w kategorii agencji kreatywnych została agencja reklamowa McCann New York z liczbą 376,6 pkt. Druga była Droga5 z Nowego Jorku (375,8 pkt), a trzecia – Wieden+Kennedy Portland (297,4 pkt).

Także w tym zestawieniu mamy polski akcent – to agencja VMLY&R Polska, która z liczbą 85,3 pkt zajęła 31 miejsce.

Zestawienie sieci reklamowych otwiera BBDO Worldwide (1316,5 pkt), zaraz za nią uplasowały się: DDB Worldwide (1113,5 pkt) i McCann Worldgroup (1068,4 pkt).

Wśród holdingów reklamowych ścisła czołówka wygląda następująco: Omnicom Group (3367,1 pkt), Interpublic Group (2067,5 pkt) i WPP (1964,8 pkt).


Z kolei największe uznanie w zestawieniu marek zdobyły: Burger King (490,7 pkt), Nike (338,1 pkt) i Xbox (257,8 pkt).

Najlepsi reklamodawcy wg WARC to: Restaurant Brands International (504,4 pkt), Nike (338,1 pkt) i Anheuser-Busch InBev (281,7 pkt).

Dołącz do dyskusji: „The Whopper Tour” Burger Kinga, McCann New York, Burger King, Restaurant Brand International, BBDO Worldwide i Omicom Group na czele rankingu WARC Creative 100 (Top 20)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl