SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spadły przychody i zysk grupy G+J

Globalne przychody grupy Gruner+Jahr w 2008 roku wyniosły 2,77 mld euro, czyli o 2,2 proc. mniej niż w 2007 roku. Natomiast zysk operacyjny spółki ukształtował się na poziomie 225 mln euro, co oznacza spadek o 15 proc.

Pomimo tych spadków i faktu, że część spółek grupy odczuło skutki globalnego kryzysu, prezes G+J AG Bernd Buchholz uznaje kondycję firmy za stabilną. - Pozostaniemy wierni jakościowemu dziennikarstwu i odpowiedzialności dziennikarskiej wobec społeczeństwa. Będziemy elastyczni i otwarci na zmiany. Nasze perspektywy na rozwój upatrujemy w rynkach międzynarodowych, w naszej strategii "Expand Your Brand" oraz w dalszej dywersyfikacji naszej działalności - powiedział Buchholz komentując wyniki spółki za ubiegły rok na konferencji prasowej w Hamburgu.

Strategia "Expand Your Brand", zainicjowana przez zarząd G+J w 2006 roku i mająca na celu poszerzanie marek mediowych o nowe pola eksploatacji, zaowocowała ponad 20%-owym wzrostem przychodów z działalności innej niż wydawnicza. Przykładem rozwoju w tym obszarze jest utworzenie międzynarodowej platformy parentingowej, w ramach której w Polsce uruchomiony został serwis Rodzice.pl. Pozostałe kraje biorące udział w projekcie to m.in. Niemcy, Francja i Chorwacja.

Zatrudnienie w grupie G+J wzrosło w 2008 roku do 14 941 pracowników z 14 448 osób w poprzednim roku.

Grupa Gruner + Jahr wydaje w Europie ponad 500 publikacji drukowanych i online m.in. takie tytuły jak "Gala", Stern" czy "National Geographic". Spółka jest również obecna w branży poligraficznej - posiada udziały w największym europejskim przedsiębiorstwie poligraficznym Prinovis Ltd. & Co. KG W Stanach Zjednoczonych G+J jest właścicielem Brown Printing, jednego z największych przedsiębiorstw poligraficznych pracujących w technice offsetowej.

  • Więcej informacji:
  • G+J

Dołącz do dyskusji: Spadły przychody i zysk grupy G+J

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl