Spada sprzedaż smartfonów segmentu premium. Apple z połową udziałów w rynku
W III kwartale 2019 roku sprzedaż smartfonów z segmentu premium zmniejszyła się globalnie o 7 procent - wynika z danych firmy Counterpoint Research. 5 procent tego obszaru przypada na urządzenia obsługujące sieć 5G, zaś wśród producentów na czele znajduje się Apple z udziałami w rynku na poziomie 52 procent.
W swoim raporcie Counterpoint Research za segment premium uznaje smartfony, których cena w sklepach wynosi od 400 dol. wzwyż. W III kwartale 2019 r. globalna sprzedaż telefonów z tej kategorii zmalała o 7 proc. rok do roku.
Raport zwraca uwagę na to, że 5 proc. udziałów w sprzedaży stanowiły smartfony obsługujące sieć 5G. Wśród tego rodzaju urządzeń najwięcej (74 proc.) sprzedał koncern Samsung wyprzedzając takie marki jak LG (11 proc.) oraz Vivo (5 proc.). Największym powodzeniem w tej kategorii cieszył się model Samsung Galaxy S10 5G.
Ogólnie wśród sprzedawców segmentu premium na czele znajduje się Apple, który obecnie posiada 52 proc. udziałów, podczas gdy rok wcześniej było to 48 proc. Wiceliderem jest Samsung (25 proc.), a na 3. miejscu znalazł się Huawei (12 proc.), w pierwszej piątce są także marki LG i OnePlus (po 2 proc.).
Raport informuje też o zmianach w poszczególnych przedziałach cenowych. Największy wzrost sprzedaży odnotowano w zakresie od 800 do 999 dol. - o 59 proc., choć ta kategoria stanowi obecnie jedynie 21 proc. segmentu premium. O 39 proc. zwiększyła się sprzedaż urządzeń kosztujących od 600 do 799 dol., w pozostałych dwóch kategoriach cenowych wystąpiły spadki popytu, największy (o 42 proc.) w przedziale cenowym 400 – 599 dol.
Kwartalne dane opublikowane przez Counterpoint Research odnośnie segmentu premium różnią się nieco od zestawienia Strategy Analytics dotyczącego całego rynku. Wynika z niego że globalna sprzedaż smartfonów w III kwartale 2019 r. zwiększyła się o 2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2018, z 359,8 do 366,3 mln sztuk, zaś globalnym liderem sprzedaży jest koncern Samsung.
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż smartfonów segmentu premium. Apple z połową udziałów w rynku