„Rzeczpospolita” przypomina dziennikarzom o konserwatywnym ubiorze, wywołując żarty u konkurencji
Dziennikarze pism Gremi Business Communication, na czele z „Rzeczpospolitą”, zostali poinformowani przez kierownictwo redakcji, żeby odpowiednio ubierali się do pracy. Dziennikarzy z wielu innych redakcji, m.in. konkurencyjnych pism biznesowych, rozbawiła taka zapowiedź. - „Rzeczpospolita” jest pismem konserwatywnym i pewien standard ubioru obowiązuje jej dziennikarzy. Nie będzie jednak żadnych specjalnych zaleceń, wskazówek ani regulaminu - tłumaczy Bogusław Chrabota.
Dziennikarze „Rzeczpospolitej”, „Gazety Giełdy Parkiet”, „Bloomberg Businessweek Polska” i „Sukcesu” zostali poinstruowani, żeby ubierać się schludnie: mężczyźni mają nosić zawsze długie spodnie i pełne buty, a kobiety - rajstopy i długie spódnice lub spodnie.
Redaktor naczelny „Rzeczpospolitej” Bogusław Chrabota w rozmowie z Wirtualnemedia.pl tłumaczy, że takie konkretne zasady nie są planowane. - Nie będzie żadnych specjalnych zaleceń, wskazówek ani regulaminu, raczej przypomnienie, że niezależnie gdzie jesteśmy, mamy wyglądać jak dziennikarze „Rzeczpospolitej”, a nie turyści. Proszę nie traktować tego tak do końca sierioznie - wyjaśnia. - „Rzeczpospolita” jest pismem konserwatywnym i pewien standard ubioru obowiązuje jej dziennikarzy - uzasadnia.
W październiku ub.r. kierownictwo „Rzeczpospolitej” poprosiło dziennikarzy, żeby uprzątnęli biurka i ubrali się odpowiednio, ponieważ redakcję odwiedził prezydent Bronisław Komorowski, który z okazji 25-lecia gazety odznaczył jej najwybitniejszych dziennikarzy.
Informacja, że w redakcji „Rz” i innych pism Gremi Business Communication luźne ubrania mają teraz zostać zastąpione bardziej oficjalnymi strojami, wywołała sporo żartobliwych komentarzy wśród dziennikarzy aktywnych na Twitterze. - Jak poznać dziennikarkę „Rzepy” w upały? Po rajstopach - napisał Michał Majewski z Kulisy24.com. - Moim zdaniem Hajdarowicz musi mieć hurtownię rajstop - dodał w innym wpisie. - W „Rzeczpospolitej” nakaz noszenia rajstop przez pracownice. Szkoda, że tylko to z korporacji podchwycono, a nie zatrudnianie ludzi na etatach - stwierdziła Sylwia Czubkowska z „Dziennika Gazety Prawnej”. - Z pewnością nie ma tak głupiego nakazu we wszystkich korpo - odpowiedział jej Bartłomiej Graczak z Telewizji Republika. - Ale i tak telepraca wygrywa (piszę to z koca w parku bez rajstop ;) - stwierdziła Czubkowska (wiosną br. 40 proc. dziennikarzy „DGP” przeszło na system pracy zdalnej).
Sylwia Czubkowska i Przemysław Barankiewicz zamieścili też swoje zdjęcia w strojach nieakceptowanych według regulaminu „Rzeczpospolitej”.
Z pozdrowieniami dla dziennikarzy @rzeczpospolita #bezrajstop ;) pic.twitter.com/hNSP9hea0H
— Sylwia Czubkowska (@sylvcz) sierpień 4, 2015
Pozdrowienia dla dziennikarzy z @rzeczpospolita !;) pic.twitter.com/cmyXKKSd0N
— Przemek Barankiewicz (@Barankiewicz) sierpień 4, 2015
W maju br. średnia sprzedaż ogółem „Rzeczpospolitej” wynosiła 56 305 egz., a „Gazety Giełdy Parkiet” - 4 925 (według danych ZKDP - zobacz wyniki wszystkich dzienników ogólnopolskich). „Rzeczpospolita” w pierwszej połowie br. cennikowo zarobiła z reklam 48,15 mln zł (według danych Kantar Media).
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” przypomina dziennikarzom o konserwatywnym ubiorze, wywołując żarty u konkurencji