Dom mediowy Roberta Lewandowskiego z 2,2 mln zł wpływów i 281 tys. zł zysku
Firma RL Media, którą Robert Lewandowski uruchomił wspólnie z holdingiem marketingowym Group One, w ub.r. osiągnęła 2,23 mln zł przychodów sprzedażowych i 281,2 tys. zł zysku netto.
Start domu mediowego RL Media ogłoszono jesienią 2017 roku. Firma zajmuje się przede wszystkim planowaniem i zakupem mediów na potrzeby wszystkich obszarów komunikacji Roberta i Anny Lewandowskich. Zapowiedziano też, że w podobnym zakresie będzie obsługiwać innych znanych sportowców.
51 proc. udziałów RL Media ma holding marketingowy Group One, do którego należą też m.in. agencje Change/Serviceplan i Gong oraz dom mediowy Value Media. Właścicielem pozostałych udziałów jest firma Roberta Lewandowskiego RL Investments.
Według sprawozdania złożonego w KRS w ub.r. RL Media zanotowało 2,23 mln zł przychodów netto ze sprzedaży i 1,95 mln zł kosztów operacyjnych. Prawie wszystkie wydatki (1,94 mln zł) poszły na usługi obce, a 5,8 tys. zł wyniosły podatki i opłaty.
Firma nie zatrudniała żadnych pracowników, nie miała też jakichkolwiek kosztów związanych ze zużycie materiałów i energii oraz amortyzacją.
Jej zysk sprzedażowy i operacyjny wyniósł 281,3 tys. zł, a zysk brutto i netto był minimalnie niższy - 281,2 tys. zł. Spółka nie zapłaciła w ogóle podatku dochodowego.
Wspólnicy RL Media zdecydowali, że zeszłoroczny zysk zostanie im wypłacony jako dywidenda. Spółka ma 10 tys. zł kapitału podstawowego i żadnego kapitału zapasowego.
Lewandowski uruchomił też Stor_9 i zaczął współpracę z Lagardère Sports
W 2017 roku Robert Lewandowski razem ze swoim współpracownikiem Tomaszem Zawiślakiem uruchomił też inną firmę marketingową - agencję Stor9_. Odpowiada ona przede wszystkim za strategię komunikacji piłkarza i jego żony, działa zupełnie niezależnie od RL Media.
W elektronicznym KRS nie udostępniono jeszcze sprawozdania finansowego Stor9_ za ub.r.
Z kolei w połowie ub.r. Robert Lewandowski podpisał umowę z globalną agencją marketingu sportowego Lagardère Sports. Spółka odpowiada za komercyjne wykorzystywanie wizerunku piłkarza poza Polską.
Robert Lewandowski od kilku lat jest międzynarodowym ambasadorem marketingowym head&shoulders i Huawei. W grudniu ub.r. przedłużył na kolejny okres kontrakt z tym drugim koncernem, jednocześnie umowę reklamową z nim dotyczącą polskiego rynku zawarła Anna Lewandowska. Natomiast w połowie ub.r. Lewandowski przestał promować markę Gillette.
Piłkarz i jego żona od początku ub.r. są też związani z Oshee Polska. Robert Lewandowski po kilkuletniej współpracy z Coca-Colą został międzynarodowym ambasadorem produktów Oshee, jego wizerunek pojawił się m.in. na butelkach wody Oshee Vitamin Water, a w sierpniu br. do sprzedaży trafił napój funkcjonalny RL9 Pro. Z kolei Anna Lewandowski reklamuje wodę mineralną Kinga Pienińska.
Robert Lewandowski od paru lat promuje też odzież Vistula. Ponadto występuje w kampaniach sponsorów piłkarskiej reprezentacji Polski i Bayernu Monachium.
Dołącz do dyskusji: Dom mediowy Roberta Lewandowskiego z 2,2 mln zł wpływów i 281 tys. zł zysku
szanuj Polaka Rodaka Jack. jeszcze może dać nam dużo radości