Przejścia, awanse, pożegnania - transfery w polskich agencjach reklamowych w 2014 roku
Podsumowując mijający właśnie 2014 rok przedstawiamy najważniejsze naszym zdaniem zmiany personalne, jakie miały miejsce w tym roku w agencjach reklamowych. Stanowiska i/lub miejsca pracy zmienili m.in. Sławomir Stępniewski, Igor Kaleński, Wojciech Dagiel, Tomasz Wojciechowski, Ewa Sieńkowska, Michał Soroczyński i Wojciech Putrzyński.
Sławomir Stępniewski, CEO Dentsu Aegis Network Polska awansował w strukturze sieci tej agencji. Teraz jest odpowiedzialny nie tylko za Polskę, ale też rozwój i akwizycje w krajach Europy Wschodniej (chodzi o Litwę, Łotwę, Estonię, Czechy, Słowację, Węgry, Rumunię i Bułgarię). Stępniewski został także członkiem globalnego zarządu sieci Isobar.
Igor Kaleński, CEO Saatchi & Saatchi Poland, po sześciu latach pracy rozstał się z tą agencją. Jego obowiązki przejął Piotr Morkowski, który jednocześnie pełni funkcję CEO agencji Interactive Solutions. Wspólnie z Morkowski agencją Saatchi&Saatchi zarządza też Patrycja Bruź-Soniewicka, jako jej dyrektor zarządzająca.
Kaleński został partnerem w funduszu inwestycyjnym PAAN Capital, niezależnej firmie doradczo-inwestycyjnej. Jest tam inwestorem finansowym oraz zarządza operacyjnie.
Szymon Gutkowski, dyrektor generalny DDB Warszawa/Tribal DDB, został prezesem Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Zastąpił na tym stanowisku Igora Kaleńskiego.
Iwo Zaniewski i Kot Przybora najpierw w połowie br. zrezygnowali z dalszej pracy w agencji PZL (wchodzącej w skład sieci Leo Burnett należącej do Publicis Groupe) i przygotowywali się do uruchomienia własnej agencji. Jednak w listopadzie Leo Burnett odsprzedało im większościowe udziały w PZL, w efekcie czego wrócili do firmy jako jej wyłączni właściciele. W Grupie Leo Burnett zdecydował się natomiast pozostać Sebastian Olszowy, poprzednio dyrektor zarządzający PZL.
Monika Bierwagen, dyrektor zarządzająca agencją Grey Worldwide Warszawa postanowiła po pięciu latach pracy w jej strukturach rozstać się z tą agencją. W marcu 2015 roku ma objąć stanowisko dyrektora zarządzającego agencji Isobar Poland.
Wojciech Dagiel, chief creative oficer, po roku sprawowania tej funkcji w agencji Havas Worldwide Warsaw założył wspólnie z Katarzyną Sośnierz, byłą dyrektor kreatywną Grey Worldwide Warsaw, agencję Lvov.
Stanowisko Dagiela w Havas Worldwide Warsaw objął Michał Imbierowicz, wcześniej senior copywriter w Saatchi&Saatchi.
Robert Kubicki, dyrektor kreatywny agencji FCB Warsaw odszedł z tej agencji po czterech latach pracy. Dołączył do działu kreacji agencji Leo Burnett Warszawa, pracuje w zespole obsługującym Procter & Gamble.
Michał Soroczyński, po siedmiu latach odszedł z agencji Paralotna, gdzie ostatnio zajmował stanowisko CEO. Jego obowiązki w zakresie zarządzania agencją przejęli Paweł Lis i Michał Holewjusz, jej dyrektorzy kreatywni i współwłaściciele.
Wojciech Krosnowski, digital creative director, opuścił agencję MRM Worldwide po ponad sześciu latach pracy w niej. Obecnie jest graphic designerem NARA.
Jakub Bogaczyński, deputy creative director i design director odszedł z agencji Havas Worldwide Warsaw po ponad roku pracy w niej. Obecnie pracuje jako associate creative director w Jam3 w Kanadzie.
Michał Glapiński, dotychczasowy business director CEE (kraje Europy Środkowo-Wschodniej) Saatchi & Saatchi, został dyrektorem zarządzającym agencji interaktywnej Interactive Solutions (przejętej w ub.r. przez Grupę Saatchi & Saatchi). Zastąpił na tym stanowisku Marka Palaka.
Joanna Łojko, zarządzająca agencją kreatywną Twentyoneeast (21E) funkcjonującą w ramach Grupy Young & Rubicam, rozstała się z firmą. Zarządzanie 21E przejął Michał Kazimierczak, CEO Grupy Y&R.
Roman Łoziński, head of business innovation, rozstał się z agencją K2 po ponad czterech latach pracy w niej. Odpowiedzialność za proponowanie klientom innowacji biznesowych przejął Jacek Karolak - nowy dyrektor strategii K2, zatrudniony w agencji na początku 2014 roku. Łoziński natomiast został dyrektorem strategii w Ars Thenea.
Małgorzata Busz została szefową działu client service w agencji marketingu zintegrowanego Mind Progress Group. Zastąpiła Jarosława Kołodziejczaka. Busz wcześniej pracowała w agencji reklamowej Effectica.
Wojciech Putrzyński, managing director Ogilvy & Mather Advertising, po ośmiu latach rozstał się z agencją. Jego obowiązki przejęli szefowie teamów accounckich.
Andrzej Zawadzki, CEO JWT Warszawa, opuścił agencję po tym, jak ta przejęła Lemon Sky. Nową agencją Lemon Sky JWT kierują Magdalena Surowiec i Beata Turlejska-Zduńczyk, dotychczasowe szefowe Lemon Sky.
Tomasz Wojciechowski, deputy creative director opuścił agencję Y&R Po ponad roku pracy w niej przeszedł do agencji H, gdzie zajmuje stanowisko creative directora.
Jacek Gadzinowski, zaledwie po kilku miesiącach pracy w Brand Tube jako partner i dyrektor zarządzający, rozstał się z tą agencją. W 2015 roku zamierza skupić się na realizacji własnych projektów.
Ewa Sieńkowska dołączyła do agencji GPD Advertising jako dyrektor strategiczny. Wcześniej przez kilka lat zajmowała podobne stanowisko w Momentum Worldwide.
W kolejnych dniach zaprezentujemy istotne zmiany personalne, które nastąpiły w 2014 roku w domach mediowych, działach marketingu firm, w branży PR oraz w mediach.
Dołącz do dyskusji: Przejścia, awanse, pożegnania - transfery w polskich agencjach reklamowych w 2014 roku