Ponad 40-proc. spadek “Vivy!”, “Gala” minimalnie w górę
Liderem sprzedaży wśród pism z segmentu people był w maju br. dwutygodnik “Party”, zanotował on jednak spadek podobnie jak konkurencyjne “Show”. Najbardziej w dół poszła sprzedaż “Vivy!”, a minimalnie zyskała tylko “Gala”.
W maju br. średnie rozpowszechnianie płatne razem dwutygodnika "Party. Życie Gwiazd" (Edipresse Polska) wyniosło 432 289 egz., czyli było o 8,7 proc. niższe niż rok wcześniej – pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu w segmencie people znalazł się konkurencyjny dwutygodnik "Show" (Wydawnictwo Bauer). Jego rozpowszechnianie płatne razem w piątym miesiącu br. wyniosło 343 058 egz. i było o 0,8 proc. niższe niż w maju 2009 roku.
Trzecią pozycję zajęła "Viva!" (Edipresse Polska), które zanotowała największy w rankingu spadek rozpowszechniania, wynoszący aż 40,4 proc. Jej wynik to 129 095 egz. Trzeba jednak zaznaczyć, że w maju ub.r. jeden z dwóch numerów “Vivy!” ukazał się w promocyjnej cenie 1,99 zł, zaś w maju br. oba wydania miały normalną cenę (5,90 zł).
Czwarty w rankingu był jedyny w nim tygodnik, czyli "Gala" (G+J Polska), która w maju br. rozchodziła się średnio w nakładzie 107 711 egz., czyli jej rozpowszechnianie płatne razem było o 1,9 proc. wyższe niż rok wcześniej. To jedyny wzrost w zestawieniu.
Wirtualnemedia.pl | maj | |
ZKDP | 2010 | 2009 |
Tytuł | rozpowszechnianie płatne razem | |
Party Życie Gwiazd | 432 289 | 473 290 |
Show | 343 058 | 345 893 |
Viva | 129 095 | 216 534 |
Gala | 107 711 | 105 688 |
W maju br. w porównaniu do kwietnia br. wszystkie cztery tytuły people zanotowały spadki rozpowszechniania płatnego razem, największy z nich dotyczył “Vivy!” - jej wynik poszedł w dół aż o 38,5 proc. Pozostałe magazyny straciły tylko między 1,6 proc. a 2,1 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2010 | |
ZKDP | maj | kwiecień |
Tytuł | rozpowszechnianie płatne razem | |
Party Życie Gwiazd | 432 289 | 441 774 |
Show | 343 058 | 348 592 |
Viva | 129 095 | 209 891 |
Gala | 107 711 | 109 969 |
Dołącz do dyskusji: Ponad 40-proc. spadek “Vivy!”, “Gala” minimalnie w górę