Polska edycja 'Manager Magazin' znika z rynku
Styczniowy numer miesięcznika biznesowego "Manager Magazin" będzieostatnim, który ukaże się na polskim rynku. Z powodu kryzysuekonomicznego niemiecka Grupa Der Spiegel zamyka wydającą magazynspółkę Manager Media, której jest 100 proc. właścicielem.
- Prasa biznesowa na całym świecie ma poważne problemy z powodukryzysu instytucji finansowych i zapaści na rynku producentówsamochodów. Wynik finansowy polskiej edycji "Manager Magazin" wbardzo dużym stopniu zależy od przychodów z reklam pochodzących zobu tych branż. Już w 2008 r. widoczne były znaczne cięcia wkampaniach marketingowych firm z tych sektorów, co przełożyło sięna gorszy wynik finansowy "Manager Magazin", a przewidywania na2009 r. są jeszcze bardziej niepokojące - napisano w przesłanymportalowi Wirtualnemedia.pl komunikacie Grupy Spiegel.
- Sprzedaż "Manager Magazin" rosła, mieliśmy coraz więcejczytelników. Niestety na kryzysie najbardziej ucierpiały te branże,które były najważniejszymi reklamodawcami dla naszego tytułu i stądta decyzja - mówi nam Dariusz Adamek, dyrektor marketingu isprzedaży w Manager Media.
Ostatni, styczniowy numer miesięcznika ukaże się pod koniecgrudnia, a na początku 2009 roku rozpocznie się likwidacjawydającej go spółki. Zwolniona zostanie cała załoga firmy, czyliponad 30 osób. W komunikacie Grupa Spiegel podziękowała zespołowiredakcyjnemu "Manager Magazin" za "ciężką i efektywną pracę"
W segmencie miesięczników biznesowych po likwidacji "ManagerMagazin" pozostaną dwa tytuły: "Forbes" wydawany przez AxelSpringer Polska i "Businessman.pl", którego wydawcą jest MigutMedia SA. - Nie sądzę, by w najbliższym czasie z powodu spadkuwydatków na reklamę zostało zamknięte także któryś z tych pism. Zdrugiej strony trudno w obecnej sytuacji przewidzieć posunięciawydawców, których kryzys może zmusić do podjęcia nieprzewidywanychdecyzji - uważa Rafał Leszczyński, analityk prasowy CR MediaConsulting. Jego zdaniem, zarówno "Forbes" jak i "Businessman.pl"mogą pozyskać czytelników, którzy do tej pory kupowali "ManagerMagazin", chociaż więcej z nich może przejść do tego pierwszegotytułu.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że średniasprzedaż ogółem "Manager Magazin" w okresie od stycznia do wrześniabr. wyniosła 30 207 egz., czyli o 2,3 proc. więcej niż wanalogicznym okresie ub. r. Dla porównania, lider segmentu, czylimiesięcznik "Forbes" miał w tym samym okresie średnią sprzedażogółem na poziomie 41 888 egz. (zanotował spadek o 1,6 proc.), zaś"Businessman.pl" sprzedawał się w ilości 23 513 egz. (tytuł tenobecny jest na rynku od listopada 2007 roku).
"Manager Magazin" ukazywał się w Polsce od grudnia 2004 roku.Początkowo wydawcą pisma była spółka Wydawnictwo Infor Managerbędąca joint venture między Manager Magazin Verlagsgesellschaft(spółką zależną Grupy Spiegel) a Grupy Wydawniczą Infor. Latem 2007roku niemiecki wspólnik przejął udziały Inforu i od tego czasufirma była w 100 proc. własnością Grupy Spiegel. Zmieniła takżenazwę na Manager Media.
Dołącz do dyskusji: Polska edycja 'Manager Magazin' znika z rynku