SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Podczas pandemii Covid-19 przywiązaliśmy się do technologii

Jedna na trzy pytane na świecie osoby uważa, że technologia pomogła  w okresie pandemii koronawirusa w utrzymaniu kontaktu z bliskimi oraz umożliwiła relaks i odprężenie - wynika z badania agencji reklamowej Dentsu.

W ankiecie "Digital Society Index - Nowe technologie: miłość czy nienawiść" wzięło udział 32 tys. osób z 22 krajów (w tym z Polski), w okresie od marca do kwietnia br. - podczas szczytu pandemii na całym świecie.

Wnioski pokazują, że ludzie na całym świecie przywiązali się do nowych technologii podczas pandemii COVID-19, ale są także pełni obaw wobec technicznego postępu. Raport to również odpowiedź na pytanie w jaki sposób marketerzy i marki mogą wykorzystać technologię, aby pomóc w kształtowaniu przyszłości po zakończeniu kryzysu?

"Pomocna dłoń" technologii

Jedna trzecia (29 proc.) respondentów uważa, że technologia umożliwiła im kontakt z przyjaciółmi, rodziną i otaczającym ich światem podczas lockdownu. Podobny odsetek (29 proc.) osób uważa, że technologia umożliwiła im relaks i odprężenie się w stresującym czasie pandemii.

Badanie ujawniło także tendencję do poszerzania swojej wiedzy - w szczególności obecną wśród ankietowanych z krajów reprezentujących "gospodarki wschodzące i rozwijające się". Badani przyznawali, że uczą się nowych umiejętności i poszerzają swoją wiedzę, do czego przyczynił się bezpośrednio rozwój rozwiązań cyfrowych i dostępność oferty kursów online.

Mając więcej czasu na naukę i doskonalenie się w domu, prawie połowa badanych w Meksyku (44 proc.) czy Brazylii (43 proc.), korzysta z nowych technologii, podczas gdy zaledwie jedna piąta ankietowanych z Wielkiej Brytanii (18 proc.) i 1/4 ze Stanów Zjednoczonych (24 proc.) wykorzystuje technologię do podnoszenia kwalifikacji, na przykład za pomocą aplikacji edukacyjnych i seminariów internetowych.

Są obawy o rozwój technologii

Pomimo entuzjazmu w wykorzystywaniu dobrodziejstw ery cyfrowej, zauważalne są także jednak obawy o długoterminowe negatywne oddziaływanie nowych technologii. Ponad połowa (57 proc.) badanych z całego świata uważa, że tempo zmian technologicznych jest zbyt szybkie i że sprzyja ono nierównościom na całym świecie.

Jest to szczególnie widoczne na rynkach wschodnioeuropejskich i skandynawskich. Coraz więcej osób na całym świecie wierzy w zdolność technologii do rozwiązywania wyzwań społecznych, takich jak kwestie opieki zdrowotnej, np. walka z COVID-19 - 42 proc. w 2018 r., 45 proc. w 2019 r. i 54 proc. w 2020 r.

https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/spadek-dochodow-w-zwiazku-z-pandemia-koronawirus-bedzie-sprzyjal-wzrostowi-oszczednosci

Czego chcemy teraz od marek?

Jeśli chodzi o świadczenie nowych usług mających na celu pomoc psychiczną i fizyczną,  dwie trzecie ludzi na całym świecie twierdzi, że nie tylko "chciałoby", ale wręcz oczekuje, że w ciągu najbliższych pięciu do dziesięciu lat firmy i organizacje będą wykorzystywać technologię w sposób, który ma szerszy, pozytywny wpływ na społeczeństwo. Ponad połowa osób w USA (60 proc.) czy Wielkiej Brytanii (59 proc.) uważa, że tak właśnie jest, a najbardziej potrzebują tego ludzie w Chinach (84 proc.).

Dwie trzecie konsumentów będzie oczekiwać, że marki zaczną opracowywać produkty i usługi, które poprawią ich zdrowie i samopoczucie. Dotyczy to w szczególności rynków wschodzących.

Wyzwaniem dla firm będzie humanizacja technologii i zapewnienie konsumentów, że wykorzystują nowe technologie zgodnie z ich oczekiwaniami, w służbie społeczeństwu. Oznacza to również zapewnienie inwestowania w możliwości funkcjonalne, takie jak e-commerce, które ukierunkowanie będą na budowanie prawdziwie empatycznej marki.

W szczytowym okresie pandemii COVID-19, ponad dwie trzecie osób uważa za ważne, by organizacje uzyskały wyraźną zgodę na wykorzystanie danych osobowych do wspierania badań i rozwoju, które dotyczą wyzwań społecznych, takich jak badania medyczne.

Jest to szczególnie zauważalne na wspomnianych rynkach wschodzących, takich jak RPA (79 proc.), Brazylia (76 proc.), Polska i Meksyk (75 proc.) oraz wśród starszych pokoleń.

Dołącz do dyskusji: Podczas pandemii Covid-19 przywiązaliśmy się do technologii

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl