Polacy chcą, by marki zajmowały się sprawami ważnymi dla pracowników
72 proc. Polaków uważa, że marki powinny w swojej działalności poruszać kwestie ważne dla ich konsumentów i pracowników - wynika z najnowszej publikacji Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska.
Nowe regulacje prawne, rosnąca świadomość i zmiana oczekiwań konsumentów oraz przede wszystkim nowe wyzwania globalne jak np. społeczna odpowiedzialność marek, ład korporacyjny, etyka czy walka o ochronę środowiska to zagadnienia, przed którymi staje dziś biznes.
Dziś niemal połowa agencji PR (w ujęciu globalnym) spodziewa się największych inwestycji swoich klientów w tym właśnie obszarze.
W Polsce wzrost świadomości na temat ESG (ang. Environment, Social Responsibility, Corporate Governance), czyli kluczowych czynników pozafinansowej oceny firm i organizacji, to z jednej strony wynik unijnej dyrektywy CSRD, z drugiej zaś presji konsumenckiej – aż 72proc. Polaków uważa, że firmy powinny poruszać kwestie ważne dla swoich konsumentów i pracowników.
– Ogólną świadomość istnienia celów zrównoważonego rozwoju ma większość polskich dużych i średnich firm. Systematyczne działania na rzecz ich realizacji deklaruje 64proc. dużych przedsiębiorstw, ale już w przypadku średnich, małych i mikrofirm zaangażowanie jest niewielkie. Wyzwanie, jakie stoi dziś przed specjalistami ds. komunikacji, to zrozumienie zasad ESG i konstruowanie na ich podstawie precyzyjnych, łatwych do przyswojenia przekazów. W trendbooku Grupy Roboczej PR IAB Polska „ESG Update” piszemy m.in. o tym, jak integrować ESG w strategiach biznesowych, opisujemy dobre praktyki w obszarach komunikacji i budowania marki, wysuwamy praktyczne wnioski – mówi Joanna Berlińska, szefowa Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska, head of PR & communications, Founder, Lightscape.
Według Daniela Czoka, dyrektora marketingu LG Electronics Polska w biznesie coraz bardziej liczy się opinia ludzi, co pokazuje, jak ESG zmienia oblicze biznesu. W publikacji „ESG Update” rozkłada on na czynniki pierwsze proces wywierania presji konsumenckiej na przedsiębiorstwa, wymienia korzyści wdrażania zasad ESG w firmach, a także odpowiada na kluczowe pytanie – czy działalność zgodna z założeniami odpowiedzialności społecznej jest dobrą strategią biznesową.
– Zrównoważony rozwój to nie tylko budowanie zaufania i lojalności konsumentów i partnerów biznesowych. Integrowanie ESG w strategiach biznesowych przynosi nowe możliwości innowacji i rozwoju, pomaga lepiej zarządzać ryzykiem regulacyjnym, operacyjnym i wizerunkowym, niewątpliwie jest także czynnikiem branym pod uwagę przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych. Trendy, takie jak ochrona zasobów naturalnych, zrównoważone inwestycje, nacisk na polityki promujące równość, różnorodność, inkluzywność i powszechne raportowanie, to odpowiedź na globalne wyzwania, przed jakimi wszyscy dziś stoimy jako branża – dodaje Włodzimierz Schmidt, CEO IAB Polska.
Dołącz do dyskusji: Polacy chcą, by marki zajmowały się sprawami ważnymi dla pracowników