SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Marketerzy inspirują: Tomasz Dębowski (McDonald's Polska)

Gościem kolejnego odcinka cyklu "Marketerzy inspirują" jest Tomasz Dębowski, dyrektor marketingu w McDonald's Polska i juror Effie 2020.

Najważniejsza cecha dobrego marketera?

Ciekawość i odwaga. Ciekawość to ciągłe zadawanie pytań,  aby lepiej rozumieć - konsumenta, cel,  oczekiwane  efekty działań. Odwaga to kwestionowanie status quo i szukanie rozwiązań spoza paradygmatu kategorii,  aby przyciągnąć uwagę odbiorcy.

Kogo z branży marketingowej podziwiam najbardziej?

Marki, które współtworzą kulturę, dodają od siebie coś do wspólnej przestrzeni społeczno-kulturowej, w autentyczny sposób komunikują swój brand purpose.  

Najlepsza kampania reklamowa, jaką widziałem w życiu..

Trudno o jeden wybór, ponieważ otoczenie kulturowe wciąż ewoluuje, a granice są nieustannie przesuwane. Na pewno kampanią, która spełniała kryteria świetnej roboty marketingowej na polu strategicznym i kreatywnym była komunikacja Snickers „nie jesteś sobą gdy jesteś głodny”. Z jednej strony mocny, jasny insight, z drugiej  - odwaga kreatywna skoncentrowana na dramatyzacji benefitu wynikającego z insightu . Wreszcie  -  idea z potencjałem niezliczonej liczby egzekucji.

Najlepiej prowadzona marketingowo marka dziś to…

Trudno stopniować i używać przymiotników typu „najlepiej”, Bardzo spójną komunikację, opartą o ciekawy insight, wiarygodny brand purpose oraz odwagę kreatywną prowadzi IKEA. To marka   o prawdziwej, niekolorowanej domowej rzeczywistości, dramatyzowanej kreatywnie w prostolinijny, wiarygodny sposób.

Inspiracji marketingowych szukam w…

Przestrzeni kulturowej. Opowiadanie historii, które zwracają uwagę, to domena kultury masowej. Mechanizmy, które decydują o zaangażowaniu odbiorcy są uniwersalne i dotyczą także branży reklamowej.

Narzędzie, bez którego nie wyobrażam sobie pracy to…

Kalendarz  :)

Nowe trendy w marketingu, które mają największy wpływ na rozwój mojej marki ...

McDonald’s ma status marki ikonicznej,  należy do 10 najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Jest obecna w życiu milionów konsumentów każdego dnia. Jej ambicją jest nie tylko podążanie za trendami, ale także wyznaczanie kierunków dla branży.

Marketing ewoluuje ku doświadczeniu i dialogowi. Nalezy pamiętać, że dzięki mediom online, marki konkurują o atencję ze wszystkimi treściami jakie kiedykolwiek zostały stworzone. W tej wojnie o uwagę odbiorcy, istotnym jest aby komunikacja była autentyczna i angażująca. Nie może być klasyczną reklamą, jednostronnym monologiem marki.  

Jakie znaczenie dla mojej marki mają konkursy branżowe np. Cannes Lions czy Effie?

Dla McDonald’s konkursy mają charakter prestiżowy, potwierdzający status marki  współtworzącej rzeczywistość. Każdy z nich ma swoją specyfikę. Najbardziej naszym  ambicjom i aspiracjom odpowiadają te skoncentrowane na  efektywności marketingowej i odwadze kreatywnej.

Jak się zmieni konsument i moja marka po epidemii koronawirusa?

Z każdym miesiącem rozumiemy lepiej otoczenie, w którym przyjdzie nam wszystkim funkcjonować. Pandemia wpłynęła nie tylko na sposób działania naszych restauracji, ale również na to, jak się komunikujemy. W pierwszych miesiącach na pierwszy plan wysunęło się szeroko rozumiane bezpieczeństwo własne i bliskich. Na znaczeniu zyskały takie wartości, jak zdrowie, zaangażowanie społeczne, pomoc innym. To był moment, w którym działanie było ważniejsze niż komunikacja, stąd nasze zaangażowanie w pomaganie w lokalnych społecznościach.

Zamknięci w domach spędzaliśmy dużo czasu z rodziną, uczyliśmy się nowych rzeczy, gotowaliśmy. Wielu z nas być może przewartościowało to co dla nich ważne. Na ile te efekty utrzymają się długoterminowo, czas pokaże.  

Z drugiej jednak strony, tygodnie spędzone w odosobnieniu wyzwoliły silne pragnienie powrotu do „normalności”. Niezmiennie konsumenci będą poszukiwać smacznego, dobrej jakości jedzenia za rozsądną cenę! Kluczem jest więc zapewnienie dostępności i poczucia bezpieczeństwa. To wszystko sprawia, że zaufanie do McDonald’s w tych trudnych czasach rośnie. Jesteśmy nie tylko smacznym, ale i bezpiecznym wyborem.


Więcej eksperckiej wiedzy jurorów Effie Awards dostępne w cyklu #opiniejuroraeffie: LINK

Dołącz do dyskusji: Marketerzy inspirują: Tomasz Dębowski (McDonald's Polska)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
2021
w wywiadach sponsorowanych lub przychylnych nie zadaje się trudnych pytań
0 0
odpowiedź