NBCUniversal porządkuje portfolio: Universal Channel po 10 latach znika z Polski
31 sierpnia br. nadawanie w Polsce zakończy kanał Universal Channel, należący do NBCUniversal International Networks Limited. - Koncentrujemy uwagę na kanałach 13 Ulica, Sci fi i E! Entertainment, widzimy w nich potencjał - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Eliza Świderska z NBCUniversal.
O zakończeniu nadawania sygnału Universal Channel w Polsce poinformował w zeszłym tygodniu portal Satkurier.pl. Informację potwierdziła nam Eliza Świderska z biura prasowego NBCUniversal. W portfolio firmy pozostają bez zmian kanały 13 Ulica, Sci fi, E! Entertainment.
- Universal Channel jest kanałem ogólnotematycznym, a my postanowiliśmy skupić się na konkretnych gatunkach telewizyjnych. Dlatego koncentrujemy uwagę na trzech pozostałych kanałach z portfolio NBCUniversal, w których widzimy potencjał - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Eliza Świderska, PR manager w NBCUniversal.
Universal Channel Polska zostanie wyłączony w nocy z 31 sierpnia na 1 września.
Nadawca chce poprawić ofertę swoich trzech marek 13 Ulica, Sci fi, E! Entertainment, a także zwiększyć dystrybucję. W tym celu do londyńskiego oddziału dołączyła w marcu Agnieszka Somerville, która objęła stanowisko director of affiliate sales (odpowiedzialny za dystrybucję na Polskę Paweł Kolasa odszedł z firmy).
Przypomnijmy, że 1,5 roku temu operator kablowy UPC Polska wyłączył kanały NBCUniversal, tłumacząc to utrzymaniem „racjonalnej proporcji pomiędzy ofertą a ceną”. - Rozmowy z operatorami trwają - zapewnia Eliza Świderska.
Kanał Universal Channel jest dostępny u operatorów takich jak: Vectra, nc+, Cyfrowy Polsat, Toya, Netia i Multimedia. Likwidacja polskiej wersji marki UC wpływa na zmianę oferty tych operatorów, co dla abonentów może wiązać się z możliwością wypowiedzenia umowy przed czasem.
Universal Channel wystartował w Polsce w grudniu 2007 roku, od kilku kanał nadawał w wersji HD. Kanał funkcjonuje także w Australii, Chorwacji, Czechach, Niemczech, Serbii, Słowenii, na Węgrzech oraz w krajach Afryki, Azji i Ameryki Południowej.
Warto dodać, że w kwietniu wystartował Golf Channel Polska, tworzony jest na licencji NBCUniversal International Distribution oraz PGA TOUR, a jego współzałożycielem jest Marek Sowa. Na początek kanał trafił do Multimediów i Vectry.
Przypomnijmy, że z końcem 2016 roku nadawanie zakończyły dwa inne kanały CBS Drama i Orange Sport.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w kwietniu br. udział Universal Channel w rynku telewizyjnym wyniósł 0,14 proc. To o ponad 36 proc. mniejszy wynik niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: NBCUniversal porządkuje portfolio: Universal Channel po 10 latach znika z Polski