Instagram rezygnuje z funkcji "swipe up" na rzecz naklejek
Od września na instagramowych kontach influencerów funkcja przesuwania ekranu "swipe up" zostanie zastąpiona naklejkami. Zmiana obejmie profile, które mają więcej niż 10 tys. obserwujących.
Dzięki "swipe up" więksi twórcy (mający co najmniej 10 tys. obserwujących) mogli na Instagramie w łatwy sposób kierować fanów do treści na witrynach zewnętrznych. Narzędzie służyło głównie akcjom influencer marketingowym i e-commerce, gdyż "swipe up" kierowało często do sklepów z produktami promowanymi przez twórców. Instagram ogłosił, że funkcja przesuwania ekranu znika ze Stories już 30 sierpnia.
Później "swipe up" zastąpią naklejki (tzw. stickery). Naklejka będzie widoczna w relacji Stories. Tak jak jej "poprzedniczka", jednym kliknięciem przeniesie użytkownika do zewnętrznej strony internetowej. Zdaniem menadżerów Instagrama, testujących funkcjonalność od czerwca, taki sposób przekierowania na inną stronę bardziej pasuje do sposobu, w jaki ludzie korzystają obecnie z Instagrama. Do Stories z naklejką przekierowującą na inną stronę będzie można dawać reakcje, analogicznie do innych relacji.
Instagram przyzna naklejki na razie tylko tym użytkownikom, którzy mają włączoną obecnie na koncie opcję "swipe up", ale rozważa też rozszerzenie mechaniki na mniejsze konta.
Czas na stickery. Kardyś: dobre posunięcie
Pozytywnie nadchodzącą zmianę ocenia Wojciech Kardyś, ekspert ds. influencer marketingu.
- [Naklejka] Jest czymś naturalniejszym i spójniejszym z Instagramem (niż swipe up). Można go kreatywnie wykorzystać (pokazywanie palcem, dlonią czy na filmiku) i już nie trzeba zachęcać do „swajpowania” bo sticker będzie cały czas widoczny. To dobra zmiana - uważa specjalista.
Analizując zmianę pod kątem influencer marketingu, należy się zastanowić nad takimi kwestiami jak zliczanie statystyk, sposób linkowania i limit obserwatorów do uzyskania stickera - wylicza Kardyś.
- To dla marketerów są niezwykle ważne informacje. Czekamy na odpowiedzi, które wszyscy uzyskamy już na początku września. Dla użytkowników (i influencerów) ta zmiana będzie nowością przez 24 godziny, potem się przyzwyczaimy i zapomnimy o "swipe up" - podsumowuje dla Wirtualnemedia.pl Kardyś.
Z Facebooka regularnie korzysta na świecie ponad 2,8 mld użytkowników. W II kwartale br. Facebook osiągnął wzrost przychodów o 56 proc., do 29,08 mld dolarów i zysku netto z 5,18 do 10,39 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: Instagram rezygnuje z funkcji "swipe up" na rzecz naklejek