IAB uruchamia program L.E.A.N., będzie walczyć z blokowaniem reklam
Organizacja IAB ogłosiła rozpoczęcie programu L.E.A.N., którego celem jest opracowanie skutecznych sposobów na docieranie z reklamą do odbiorców w warunkach rosnącej popularności adblockerów. W programie uczestniczy także polski oddział IAB. - Powołaliśmy w IAB Polska zespoły zadaniowe, które pracują nad rozwiązaniem zjawiska blokowania reklam - wyjaśnia Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.
O utworzeniu programu nazwanego L.E.A.N. (skrót od Light, Encrypted, Ad choice supported, Non-invasive Ads) zdecydowano podczas konferencji IAB Global Summit 2015, a za realizację projektu ma odpowiadać komitet IAB Tech Lab.
W ramach programu mają zostać opracowane i dostarczone wydawcom narzędzia, które pozwolą im na tworzenie treści bardziej niż obecnie dostosowanych do oczekiwań odbiorców i przynoszących dochody w zmieniających się warunkach na rynku cyfrowym.
W komunikacie IAB podkreśla, że program L.E.A.N. skoncentruje się m.in. na właściwym targetowaniu reklam czy optymalizowaniu ich widoczności i zajmowanej powierzchni.
Nie jest tajemnicą, że jednym z celów stojących przez L.E.A.N. jest opracowanie skutecznych metod walki wydawców z rosnącym zjawiskiem wykorzystywania przez internautów aplikacji służących do blokowania reklam w sieci. Tego motywu uruchomienia programu nie ukrywa Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.
- Wypracowujemy kierunki działań spójne dla całego rynku online w Polsce - zapowiada Włodzimierz Schmidt. - W tym celu powołaliśmy w IAB Polska zespoły zadaniowe, które pracują nad rozwiązaniem zjawiska blokowania reklam. Równolegle do działań prowadzonych w grupach przeprowadzone zostanie badanie, które ma na celu poznanie motywacji i potrzeb użytkowników korzystających z narzędzi blokujących reklamy online.
Polski oddział IAB wyjaśnia, że powołane przez niego zespoły postarają się zaktualizować standardy reklamy on-line w takim kierunku, by wykluczyć jej najbardziej natarczywe formy oraz odciąć od budżetów reklamowych pirackie serwisy emitujące inwazyjne formy reklamowe. IAB chce też prowadzić edukację użytkowników na temat roli reklamy w gospodarce i wskazywać internautom konsekwencje, jakie może przynieść stosowanie adblockerów dla dostępności w sieci wartościowych treści.
Dołącz do dyskusji: IAB uruchamia program L.E.A.N., będzie walczyć z blokowaniem reklam