E-wydania: duże wzrosty „Dziennika Gazety Prawnej”, „Pulsu Biznesu” i „Rzeczpospolitej"”
W lutym 2013 roku największą średnią sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych miał „Dziennik Gazeta Prawna”, który zanotował też największy wzrost w tej kategorii. Zaś wśród tzw. mutacji cyfrowych liderem była „Gazeta Wyborcza”.
Wśród e-wydań w lutym 2013 roku największą sprzedaż zanotował „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) z wynikiem na poziomie 8 170 egz. Tytuł ten zyskał najwięcej w zestawieniu, bo aż 53,37 proc., miał też drugi największy udział sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 15,4 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Media) z wynikiem na poziomie 5 395 egz., czyli o 31,59 proc. większym niż w lutym 2012 roku. Trzecia lokata należała do „Gazety Wyborczej” (Agora). Jej sprzedaż e-wydań wyniosła w analizowanym okresie 2 287 egz., czyli o 14,06 proc. więcej niż rok wcześniej.
Czwartą pozycję zajął „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), którego sprzedaż e- wydań wzrosła o 45,89 proc. do 2 165 egz. Dziennik ten pochwalić się mógł największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszącym 18,23 proc.
Natomiast jedyny spadek sprzedaży w kategorii e-wydań, wynoszący 31,3 proc., zanotował „Parkiet” (Gremi Media) - jego wynik to 371 egz.
>>> „Rzeczpospolita” znów z największym spadkiem, „Fakt” liderem
W lutym 2013 roku roku tylko trzy dzienniki wykazały sprzedaż mutacji cyfrowych. Liderem z 1 285 egz. była „Gazeta Wyborcza” (dziennik ten mutacje cyfrowe raportuje od lipca ub.r.). Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” z 452 egz. (wzrost o 3,4 proc.), a na trzecim - „Parkiet” (99 egz., wzrost o 800 proc.).
ZKDP | luty | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2013 | 2012 | ||||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż mutacji cyfrowych | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż mutacji cyfrowych | Sprzedaż ogółem |
Dziennik Gazeta Prawna | 8170 | 0 | 53067 | 5327 | 0 | 59490 |
Rzeczpospolita | 5395 | 452 | 63001 | 4100 | 437 | 92421 |
Gazeta Wyborcza | 2287 | 1285 | 213335 | 2005 | 0 | 248803 |
Puls Biznesu | 2165 | 0 | 11875 | 1484 | 0 | 12745 |
Gazeta Polska Codziennie | 520 | 0 | 29639 | - | - | 25649 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 371 | 99 | 3721 | 540 | 11 | 4604 |
Przegląd Sportowy | 120 | 0 | 37926 | 96 | 0 | 42584 |
Fakt Gazeta Codzienna | 105 | 0 | 360388 | 70 | 0 | 403833 |
Super Express | 0 | 0 | 158776 | - | - | 167992 |
E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Z kolei mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety - iPad czy Kindle. Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Dołącz do dyskusji: E-wydania: duże wzrosty „Dziennika Gazety Prawnej”, „Pulsu Biznesu” i „Rzeczpospolitej"”
NIE kupujemy nic, co wychodzi z rąk Hajdarowicza: czyli Rzeczpospolita, Parkiet, Uważam Rze, Przekrój, Bloomberg Businessweek. Nie będziemy dokładać do Twojego koryta. Udław się swoimi rzygami sam. Cofamy lajki dla tych tutułów na fejsie. Przekażcie dalej.
DGP - czytałem ale jedynie w Polsce. Z powodu niskiej jakości internetu zagranicą - nie idzie sciaganie e-wydań przez apke DGP na iPada.
W przypadku tabletów przyszłość to e-wydania kupowane bezpośrednio przez aplikcje/wydawce tytułu a nie przez e-kioski...