E-Kiosk zwiększył wpływy i zysk, sprzedaż e-wydań 69 proc. w górę
W zeszłym kwartale spóła E-Kiosk (jej większościowym akcjonariuszem jest Gremi Media), właściciel platform eKiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl z prasą cyfrową i e-bookami oraz agencji marketingowej eContentLAB.pl, osiągnęła wzrost przychodów o 16,6 proc. do 2,94 mln zł oraz zysku netto z 472 do 806 tys. zł.
Skorygowany zysk EBITDA E-Kiosku w minionym kwartale zwiększył się rok do roku z 743 tys. zł do 1,04 mln zł.
W sprawozdaniu firma podkreśliła, że sprzedaż e-wydań na jej platformach eKiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl poszła w górę rok do roku o 69 proc. - Wyniki trzeciego kwartału potwierdzają pozytywny efekt zmian w zakresie procesów sprzedażowych i działań marketingowych, wprowadzonych przez Spółkę po wybuchu pandemii Covid 19 oraz związanych z tym ograniczeń dla handlu tradycyjnego - zaznaczyła.
W zeszłym kwartale E-Kiosk udostępnił nową wersję aplikacji mobilnej Nexto.pl na Androida i iOS. Ponadto firma zakończyła prace integracyjne w obrębie kluczowych systemów CRM i e-commerce.
- Nowy e-commerce będzie wykorzystywał techniki uczenia maszynowego oraz sztucznej inteligencji. Stanowi to efekt dostrzeżenia potencjału w budowaniu przewagi konkurencyjnej w automatycznej konwersji wydań prasowych do formy otwartej (RWD) oraz automatycznym kategoryzowaniu e-booków wraz z analizą ich treści - zapowiedziała
W trzech kwartałach br. przychody E-Kiosku zwiększyły się o 13,9 proc. do 8,62 mln zł, skorygowany zysk EBITDA - z 1,98 do 2,84 mln zł, a zysk netto - z 1,3 do 2,34 mln zł.
E-Kiosk jest notowany na rynku bocznym warszawskiej giełdy. W piątek na koniec sesji przy kursie 1,27 zł kapitalizacja firmy wynosiła 22,97 mln zł.
Jej głównym akcjonariuszem jest Gremi Media (wydawca m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”), ma walory stanowiące 78,15 proc. kapitału. W połowie sierpnia br. zarząd E-Kiosku zapowiedział, że przez najbliższe kilka będzie analizował możliwość wycofania spółki z giełdy. Uzasadniał to m.in. obciążeniami organizacyjnymi i kosztami obecności na giełdzie.
Dołącz do dyskusji: E-Kiosk zwiększył wpływy i zysk, sprzedaż e-wydań 69 proc. w górę