„Dziennik Gazeta Prawna” na czele sprzedaży e-wydań w I półroczu. Tylko „Gazeta Wyborcza” na minusie
W I półroczu 2014 roku najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych osiągnął „Dziennik Gazeta Prawna”. „Przegląd Sportowy” zanotował największy wzrost, zaś jedyny spadek odnotowała „Gazeta Wyborcza”.
„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w I półroczu 2014 roku zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 229 egz. W skali roku tytuł ten zyskał 6,46 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Druga pozycja w badanym miesiącu należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 7 285 egz., czyli o 45,55 proc. większym niż rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który rok wcześniej był czwarty. Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 9,07 proc. do 2 405 egz.
>>> „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza” najwięcej straciły w I półroczu (wykres)
Natomiast na czwarte miejsce spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 1 961 egz., po spadku o 12,14 proc. - jedynym w zestawieniu.
Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 214,29 proc., osiągnął „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) plasujący się na miejscu siódmym z wynikiem 396 egz.
Z kolei największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszącym 28,61 proc., pochwalić się mógł „Parkiet” (Gremi Business Communication).
W I półroczu 2014 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do I półrocza 2013 roku zmalał o 17,64 proc. i wyniósł 985 egz.
ZKDP |
I półrocze |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Dziennik Gazeta Prawna |
9 229 |
50 315 |
8 669 |
53 316 |
Rzeczpospolita |
7 285 |
56 345 |
5 005 |
61 925 |
Puls Biznesu |
2 405 |
10 989 |
2 205 |
11 804 |
Gazeta Wyborcza |
1 961 |
174 708 |
2 232 |
209 010 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
1 259 |
4 400 |
460 |
3 785 |
Gazeta Polska Codziennie |
546 |
21 061 |
429 |
27 803 |
Przegląd Sportowy |
396 |
34 663 |
126 |
37 133 |
Fakt Gazeta Codzienna |
237 |
333 340 |
103 |
348 527 |
Super Express |
0 |
153 022 |
0 |
157 227 |
W czerwcu 2014 roku pierwsze miejsce również zajął „Dziennik Gazeta Prawna”, którego średnia sprzedaż ogółem względem czerwca 2013 roku spadła o 2,52 proc. do poziomu 9 329 egz.
Druga pozycja należała do „Rzeczpospolitej” (do góry o 44,15 proc. do 7 291 egz.), natomiast na podium znalazł się jeszcze „Puls Biznesu” (wzrost o 5,43 proc. do 2 349 egz.), który rok wcześniej był czwarty.
ZKDP |
czerwiec |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Dziennik Gazeta Prawna |
9 329 |
46 691 |
9 570 |
49 025 |
Rzeczpospolita |
7 291 |
56 116 |
5 058 |
60 674 |
Puls Biznesu |
2 349 |
10 833 |
2 228 |
11 642 |
Gazeta Wyborcza |
1 989 |
167 287 |
2 230 |
191 057 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
1 588 |
4 622 |
450 |
3 754 |
Gazeta Polska Codziennie |
616 |
21 332 |
289 |
24 735 |
Przegląd Sportowy |
410 |
37 739 |
116 |
36 437 |
Fakt Gazeta Codzienna |
244 |
314 202 |
102 |
328 480 |
Super Express |
0 |
147 806 |
0 |
148 325 |
E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” na czele sprzedaży e-wydań w I półroczu. Tylko „Gazeta Wyborcza” na minusie