Dwie trzecie Polaków ma już telewizor LCD lub plazmowy
Niemal dwie trzecie gospodarstw domowych w Polsce posiada w domu telewizor LCD lub plazmowy - wynika z badania założycielskiego realizowanego przez Nielsen Audience Measurement.
Dane zaprezentowane przez Nielsen Audience Measurement w zeszłym tygodniu pokazują, że już 62,2 proc. gospodarstw domowych w Polsce dysponuje telewizorem panoramicznym. To o 465 proc. więcej niż w 2006 roku, gdy taki telewizor był jedynie w 11 proc. domów.
Jeszcze większy wzrost, wynoszący aż 1585 proc., zanotowano jeśli chodzi o wyposażenie domów w płaskie telewizory plazmowe lub LCD. W 2006 roku były one zaledwie w 3,9 proc. polskich gospodarstw domowych, obecnie takimi odbiornikami dysponuje aż 65,7 proc. gospodarstw.
Z badań wynika, że spora liczba Polaków wymieniała telewizory w ostatnich latach, ponieważ ponad połowa odbiorników w polskich domach ma mniej niż trzy lata. Sytuacja ta jest związana m.in. z wejściem naziemnej telewizji cyfrowej. Aby ją odbierać, starszy odbiornik telewizyjny trzeba było wymienić albo dokupić do niego dekoder.
Badania założycielskie są prowadzone przez Nielsen Audience Measurement dwa razy w roku. Służą do poznania charakterystyki gospodarstw domowych oglądających telewizję.
Dołącz do dyskusji: Dwie trzecie Polaków ma już telewizor LCD lub plazmowy