Discovery z 2,7 mld dolarów wpływów i 418 mln dolarów zysku netto. Zmalały przychody i koszty poza USA
W pierwszym kwartale br. Discovery (właściciel m.in. Eurosportu i Grupy TVN) zanotowało 2,71 mld dolarów wpływów (17 proc. więcej niż rok wcześniej) i 418 mln dolarów zysku netto (wobec 3 mln dolarów w pierwszym kwartale ub.r.). Zmalały przychody i wydatki koncernu poza USA, bo w minionym kwartale nie było igrzysk olimpijskich.
Wpływy Discovery w zeszłym kwartale zwiększyły się w skali roku aż o 17 proc., ponieważ wiosną ub.r. koncern sfinalizował przejęcie Scripps Networks Interactive (ówczesnego właściciela TVN). Natomiast w ujęciu pro forma, czyli przy konsolidowaniu wyników Scrippsa od początku ub.r., przychody zmalały o 5 proc.
W sprawozdaniu Discovery zaznaczono, że bez uwzględnienia zmian kursów walut przychody poszły w górę rok do roku o 21 proc.
Wyliczono, że w minionym kwartale koncern uruchomił platformę streamingową Golf TV, przejął kontrolny pakiet udziałów Play Sports Group (zainwestował w nią w 2017 roku) oraz podpisał 10-letnią umowę z BBC dotyczącą treści faktograficznych na potrzeby płatnych platform VoD. Podpisała też umowę z Chipem i Joanną Gaines dotyczącą rebrandingu stacji DIY Network (nowa marka ma zostać ogłoszona w połowie 2020 roku).
W USA przychody w górę, za granicą w dół
W USA wpływy Discovery wyniosły w zeszłym kwartale 1,75 mld zł - o 49 proc. więcej niż rok wcześniej, a o 3 proc. więcej pro forma. Natomiast skorygowany dochód operacyjny przed deprecjacją i amortyzacją (OIBDA) zwiększył się w skali roku z 652 mln dolarów do 1,06 mld dolarów.
Z kolei na rynkach zagranicznych przychody koncernu zmalały z 1,1 mld dolarów do 953 mln dolarów, czyli o 13 proc. (w ujęciu pro forma spadek wyniósł 15 proc.). Skorygowany dochód OIBDA wzrósł ze 137 do 219 mln dolarów.
Przychody określone jako inne skurczyły się z 35 do 3 mln dolarów, a skorygowana strata OIBDA z działalności korporacyjnej i wyłączeń między segmentami zwiększyła się z 83 do 122 mln dolarów.
Natomiast łączny skorygowany dochód OIBDA koncernu poszedł w górę z 709 mln dolarów do 1,16 mld dolarów, czyli o 63 proc. (a o 21 proc. w ujęciu pro forma).
W USA zwiększyły się przychody Discovery zarówno z reklam (o 63 proc. do 1,02 mld dolarów), jak i dystrybucji (o 36 proc. do 697 mln dolarów). W ujęciu pro forma wzrost wpływów z obu źródeł wyniósł 4 proc.
Koncern wyjaśnia, że przychody reklamowe poszły w górę dzięki dalszym podwyżkom cenników i lepszej monetyzacji zasobów internetowych, a mimo spadku widowni stacji telewizyjnych. Łączna liczba subskrybentów kanałów i platform firmy w ujęciu pro forma zmalała w skali roku o 4 proc.
Koszty operacyjne Discovery w USA zwiększyły się rok do roku z 522 do 691 mln dolarów, przy czym w ujęciu pro forma zmalały o 12 proc. Firma tłumaczy to synergiami w zakresie treści ze Scripps Networks Interactive.
Na rynkach zagranicznych wpływy reklamowe Discovery zwiększyły się o 2 proc. do 393 mln dolarów (w ujęciu pro forma spadły o 6 proc.), a przychody z dystrybucji zmalały o 2 proc. do 527 mln dolarów (pro forma nastąpił wzrost o 1 proc.).
Natomiast wpływy z innych źródeł skurczyły się ze 176 do 32 mln dolarów. Discovery tłumaczy to tym, że w pierwszym kwartale ub.r. osiągnęło dodatkowe przychody ze sprzedaży przez Eurosport sublicencji do transmisji z zimowych igrzysk olimpijskich.
Ogółem wpływy Discovery poza USA zmalały z 1,1 mld dolarów do 952 mln dolarów, a więc o 13 proc. (a o 15 proc. w ujęciu pro forma). Koncern zaznacza, że bez wpływu zmian kursów walut ten spadek wynosi 7 proc.
Brak igrzysk w zeszłym kwartale sprawił, że koszty operacyjne firmy na rynkach zagranicznych zmniejszyły się z 961 do 733 mln dolarów. W konsekwencji skorygowany dochód OIBDA poszedł w górę ze 137 do 219 mln dolarów.
Koszty uzyskania przychodów przez Discovery spadły z 1,06 mld dolarów do 930 mln dolarów, a wydatki na restrukturyzację i inne opłaty - z 241 do 5 mln dolarów. Za to wydatki sprzedażowe, ogólne i administracyjne poszły w górę z 609 do 626 mln dolarów, a na deprecjację i amortyzację - ze 193 do 372 mln dolarów.
Łączne koszty koncernu zmalały z 2,1 do 1,93 mld dolarów, co przy wzroście przychodów z 2,31 do 2,71 mld dolarów sprawiło, że zysk operacyjny poszedł w górę z 204 do 774 mln dolarów.
Discovery zapłaciło w zeszłym kwartale 153 mln dolarów podatków, wobec 20 mln dolarów wpływów podatkowych rok wcześniej.
Zysk netto koncernu poszedł w górę z 3 do 418 mln dolarów, a wynik netto przypadający firmie (a nie jej mniejszościowym akcjonariuszom) - z 8 mln dolarów straty do 384 mln dolarów zysku.
Dołącz do dyskusji: Discovery z 2,7 mld dolarów wpływów i 418 mln dolarów zysku netto. Zmalały przychody i koszty poza USA
Pracownicy TVN już dostali premie :)