Coraz większe wydatki na reklamę w telewizji, traci prasa
W I półroczu br. media tradycyjne cennikowo zarobiły z reklam 20 proc. więcej niż rok wcześniej. Najbardziej „na papierze” wzrosły wpływy reklamowe telewizji, a spadły tylko w przypadku prasy.
Od stycznia do czerwca br. cennikowe wpływy reklamowe polskiej telewizji, prasy i radia wyniosły 10,65 mld zł, czyli 20,52 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Największy wzrost tych przychodów – wynoszący w skali rok do roku 30,35 proc. – zanotowali nadawcy telewizyjni, a dwa razy mniejszy – dokładnie 13,90 proc. – osiągnęły stacje radiowe.
Natomiast nieznacznie mniejsze niż w I kwartale ub.r. były od stycznia do czerwca br. cennikowe wpływy reklamowe wydawców prasowych. W przypadku gazet ten spadek wyniósł 0,79 proc., a w przypadku magazynów – 0,55 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe mediów (bez autopromocji) | ||
I-VI. 2010 | I-VI. 2009 | |
Telewizja | 7 272 508 704 zł | 5 579 341 754 zł |
Radio | 1 112 306 772 zł | 976 529 361 zł |
Gazety | 1 137 817 356 zł | 1 146 838 328 zł |
Magazyny | 1 128 357 604 zł | 1 134 595 956 zł |
razem | 10 650 990 436 zł | 8 837 305 399 zł |
Dołącz do dyskusji: Coraz większe wydatki na reklamę w telewizji, traci prasa