SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Coraz większe wydatki na reklamę w telewizji, traci prasa

W I półroczu br. media tradycyjne cennikowo zarobiły z reklam 20 proc. więcej niż rok wcześniej. Najbardziej „na papierze” wzrosły wpływy reklamowe telewizji, a spadły tylko w przypadku prasy.

Od stycznia do czerwca br. cennikowe wpływy reklamowe polskiej telewizji, prasy i radia wyniosły 10,65 mld zł, czyli 20,52 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Największy wzrost tych przychodów – wynoszący w skali rok do roku 30,35 proc. – zanotowali nadawcy telewizyjni, a dwa razy mniejszy – dokładnie 13,90 proc. – osiągnęły stacje radiowe.

Natomiast nieznacznie mniejsze niż w I kwartale ub.r. były od stycznia do czerwca br. cennikowe wpływy reklamowe wydawców prasowych. W przypadku gazet ten spadek wyniósł 0,79 proc., a w przypadku magazynów – 0,55 proc. 

Cennikowe wpływy reklamowe mediów (bez autopromocji)
 I-VI. 2010I-VI. 2009
Telewizja7 272 508 704 zł5 579 341 754 zł
Radio1 112 306 772 zł976 529 361 zł
Gazety1 137 817 356 zł1 146 838 328 zł
Magazyny1 128 357 604 zł1 134 595 956 zł
razem10 650 990 436 zł8 837 305 399 zł


 

Dołącz do dyskusji: Coraz większe wydatki na reklamę w telewizji, traci prasa

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
,,,,,
najwięcej zarobił TVN.Brawo
odpowiedź
User
hej
musze przznać że nie wiem jak ktoś sprawdza rezultaty swojej kampanii będęc jedną z 14 reklam w bloku którą wszyscy natychmias przełączą.
odpowiedź
User
eArtur
a Internet? Panowie i Panie z Expert Monitora... to nie czasy Guttenberga czy Marconiego...
odpowiedź