Polsat zarobił najwięcej z reklam w 2014 r. Aflofarm największym reklamodawcą
W ub.r. cennikowe wpływy reklamowe telewizji były wyższe niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, zaś TVN zanotował spory spadek. Najwięcej na spoty telewizyjne wydał Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W 2014 roku cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 21,90 mld zł, co oznacza wzrost w porównaniu do 2013 roku o 2,29 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 3,19 mld zł, odnotował w zeszłym roku Polsat, awansujący z miejsca drugiego. Jego przychody były jednak o 2,59 proc. niższe niż rok wcześniej.
Z pierwszej na drugą lokatę spadł TVN, którego wpływy zmalały o 33,54 proc. do 2,64 mld zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (1,89 mld zł; spadek o 1,07 proc.) i TVP2 (1,58 mld zł; wzrost o 0,95 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN24 z wpływami na poziomie 487 mln zł i wzrostem o 13,65 proc.
Prawie wszystkie pozostałe stacje znajdujące się w top 20 zanotowały wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskały TVP Seriale - o 73,15 proc. do 270 mln zł. Spadek, wynoszący 18,46 proc. do 222 mln zł, odnotował tylko muzyczny kanał Viva Polska.
Stacja | Wpływy stacji (w zł) | |
2013 | 2014 | |
Polsat | 3 270 032 416 | 3 185 338 445 |
TVN | 3 964 772 325 | 2 635 129 130 |
TVP1 | 1 906 441 875 | 1 886 098 885 |
TVP2 | 1 569 384 074 | 1 584 260 923 |
TVN24 | 428 189 200 | 486 656 156 |
AXN | 363 523 375 | 449 519 256 |
Discovery | 412 405 155 | 417 360 895 |
Disney Channel | 341 087 878 | 406 395 306 |
TVN7 | 328 784 782 | 384 861 420 |
TV4 | 360 759 320 | 375 054 760 |
TV PULS | 313 350 279 | 349 778 956 |
National Geographic | 230 866 995 | 299 784 483 |
TLC | 292 024 805 | 292 317 696 |
Comedy Central | 277 687 515 | 280 428 406 |
TVP Seriale | 156 009 798 | 270 132 608 |
Polsat2 | 234 926 050 | 269 245 552 |
Investigation Discovery | 260 843 825 | 265 038 543 |
VIVA Polska | 271 643 575 | 221 506 303 |
Nickelodeon | 193 517 338 | 221 320 627 |
Stopklatka | - | 204 609 960 |
W zeszłym roku najwięcej na reklamę w telewizji - 1,03 mld zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 34,11 proc. Drugie miejsce należało do koncernu spożywczego Nestle (537 mln zł; wzrost o 22,82 proc.), a na podium znalazł się jeszcze Orange (532 mln zł).
Korporacja | Wydatki (w zł) | |
2013 | 2014 | |
AFLOFARM | 764 680 881 | 1 025 520 735 |
NESTLE | 437 507 875 | 537 352 418 |
ORANGE SA | - | 531 546 770 |
PROCTER & GAMBLE | 468 211 527 | 507 145 140 |
US PHARMACIA INC. | 371 307 513 | 432 544 272 |
P4 | 315 858 859 | 352 865 041 |
FERRERO | 401 637 004 | 350 773 553 |
UNILEVER | 578 194 043 | 342 626 687 |
PEPSICO | 297 503 877 | 297 059 661 |
POLKOMTEL SA | 400 290 971 | 295 937 779 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Polsat zarobił najwięcej z reklam w 2014 r. Aflofarm największym reklamodawcą