„Bądź kumplem, nie dokuczaj” - Marcin Gortat i Małgorzata Ohme w kampanii Cartoon Network (wideo)
Cartoon Network zainaugurował ogólnopolską kampanię społeczną pod hasłem "Bądź kumplem, nie dokuczaj", której ambasadorem jest koszykarz Marcin Gortat.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/badzkumplemniedokuczaj-655.png)
Celem kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj” jest zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat dokuczania wśród dzieci. Akcja ma podkreślać, że reagowanie na sytuacje, w których ktoś komuś dokucza, pozbycie się obaw przed mówieniem o swoich doświadczeniach, a także wzmacnianie postaw koleżeńskich, może ograniczyć skalę problemu.
Marcin Gortat jest ambasadorem kampanii, a jej ekspertem została Małgorzata Ohme.
Jednym z elementów kampanii jest konkurs dla dzieci, w którym główną nagrodą jest wyjazd zwycięzcy i jego najlepszego kumpla do Waszyngtonu na spotkanie z Marcinem Gortatem. Zadanie konkursowe polega na przedstawieniu w formie pracy plastycznej odpowiedzi na pytanie "Kim jest fajny kumpel?". Konkurs startuje 11 lutego br., a zgłoszenia i prace konkursowe można przesyłać do 7 marca br. przez stronę cartoonnetwork.pl/BadzKumplem.
Kampania „Bądź kumplem, nie dokuczaj” zostanie wsparta miesięczną ogólnopolską kampanią telewizyjną na antenie Cartoon Network oraz w wybranych kanałach platformy nc+ (Canal+ Sport, Ale kino+, Planete+, Domo+, Kuchnia+, nSport+). W promocji wykorzystane będą spoty z udziałem Marcina Gortata oraz krótkie filmy animowane przedstawiające problem dokuczania z różnych perspektyw (z punktu widzenia osoby, której ktoś dokucza, osoby dokuczającej oraz obserwatora). Obok telewizji, drugim filarem akcji jest strona internetowa cartoonnetwork.pl/BadzKumplem, na której dzieci dotknięte problemem zastraszania będą mogły uzyskać dostęp do fachowej wiedzy, porad, wskazówek oraz zapoznać się z materiałami filmowymi przygotowanymi na potrzeby akcji. Ponadto w ramach kampanii uruchomiono specjalną infolinię (88 555 22 22) oraz adres e-mailowy (kumpel@przeciwprzemocy.pl), pod którymi można znaleźć pomoc i wsparcie.
Kampania „Bądź kumplem, nie dokuczaj” jest częścią międzynarodowej akcji Cartoon Network "Be a Buddy, Not a Bully", która w styczniu br. wystartowała w Wielkiej Brytanii. Inicjatywa obejmie również inne kraje z regionu Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki (EMEA).
Dołącz do dyskusji: „Bądź kumplem, nie dokuczaj” - Marcin Gortat i Małgorzata Ohme w kampanii Cartoon Network (wideo)