Amazon najcenniejszą globalną marką w sektorze handlu detalicznego (Top 20)
Amazon odzyskał miano najcenniejszej globalnej marki w sektorze handlu detalicznego w rankingu BrandZ Top 100 za rok 2016 według Millward Brown.
W ścisłej czołówce rankingu Amazon zamienił się miejscami z chińskim detalistą internetowym Alibaba, który zajmuje miejsce nr dwa w sektorze detalicznym.
W minionym roku Amazon poszerzał zasięg swojego działania, wkraczając w logistykę i przejmując wysyłkę własnych towarów. Ponadto marka poszerzyła ofertę, proponując nowe urządzenia technologiczne do zaspokajania osobistych potrzeb konsumentów w zaciszu domowym. Krok ten nawiązywał do wprowadzonego w ub.r. produktu pod nazwą Amazon Dash, czyli automatycznego zamawiania podstawowych artykułów szybkozbywalnych. Działania te utorowały firmie drogę do skoku wartości o 59 proc., dzięki czemu marka Amazon jest obecnie warta niemal 100 mld USD.
Sektor handlu detalicznego jako całość odnotował świetne wyniki, a łączna wartość pierwszej dwudziestki osiągnęła 377 mld USD. Kluczowym czynnikiem sukcesu wielu marek z Top 20, które odnotowały wzrost wartości, była umiejętność stosowania płynnie funkcjonujących strategii wielokanałowych.
Ranking najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands jest prowadzony przez firmę Millward Brown z grupy WPP. Badanie łączy w sobie wskaźniki wartości marek oparte na wywiadach z ponad 3 milionami konsumentów na całym świecie, które dotyczą tysięcy globalnych marek konsumenckich oraz marek z segmentu business-to-business. Następnie przeprowadzana jest analiza wyników finansowych i biznesowych każdej z firm (na podstawie danych dostarczanych przez Bloomberg i Kantar Retail). Kluczowym elementem przy określaniu wartości marki jest jej postrzeganie przez konsumentów. W rankingu brane są pod uwagę różnice regionalne, ponieważ wskaźniki udziału marek w budowaniu wartości mogą być znacząco odmienne w różnych krajach.
Dołącz do dyskusji: Amazon najcenniejszą globalną marką w sektorze handlu detalicznego (Top 20)