Na Allegro Lokalnie będą oferty nieruchomości, na Allegro oferty wystawiane po angielsku
Od 4 kwietnia na Allegro Lokalnie, skierowanym głównie do sprzedawców indywidualnych, będzie można wystawiać oferty sprzedaży i wynajmu nieruchomości. Natomiast na Allegro pojawi się możliwość wystawiania ogłoszeń w języku angielskim.
Oferty dotyczące sprzedaży i wynajmu nieruchomości będą mogli wystawiać na Allegro Lokalnie zarówno sprzedawcy z kontem zwykłym, jak i firmowym. Początkowo będzie to możliwe w wersji przeglądarkowej Allegro Lokalnie, a w przyszłości także w aplikacji mobilnej.
W formularzu będzie można określić m.in., czy nieruchomość jest z rynku pierwotnego czy wtórnego oraz jej wszystkie parametry (m.in. stan wykończenia: gotowe do zamieszkania, stan deweloperski lub do remontu).
Wszystkie oferty będzie można wystawiać na 30 dni, w ramach pakietu podstawowego tylko na Allegro Lokalnie, a w ramach optymalnego - także na Allegro. Dla sprzedawców z kontem zwykłym publikacja oferty wynajmu nieruchomości będzie darmowa, a oferty sprzedaży - kosztować 4,90 lub 5,90 zł. Natomiast sprzedawcy z kontem firmowym będą płacili 40 lub 60 zł.
Równocześnie Allegro wprowadzi zmianę w ramach rozwoju swojej anglojęzycznej wersji, uruchomionej w drugiej połowie lutego br.
Obecnie od sprzedawców wystawiających tam ofertę platforma wymaga, żeby jej tytuł i opis były po angielsku. Pozostała treść oferty jest tłumaczona automatycznie.
- Od 4 kwietnia, jeśli wystawiasz ofertę przez API, wybierzesz język - na początek polski lub angielski - w którym chcesz ją utworzyć. Jeśli wystawisz ofertę w języku angielskim, przetłumaczymy ją automatycznie na język polski dla kupujących, którzy ustawili ten język na swoim koncie - zapowiedziało Allegro w komunikacie dla sprzedających.
Taka możliwość będzie dostępna dla sprzedawców z kontem zwykłym i firmowym, pod koniec maja pojawi się także przy wystawianiu ofert z pliku oraz przez formularz.
Allegro zaznacza, że w przyszłości pozwoli wystawiać oferty z opisami i tytułami w innych językach.
Od wiosny ub.r. Allegro rozwija swoją sieć automatów paczkowych, na koniec grudnia ub.r. miało tysiąc maszyn, w br. chce postawić kolejne 2 tys. Na początku listopada firma uruchomiła opartą na nich usługę logistyczną One Box dla kupujących.
W połowie grudniu usługa pojawiła się w kolejnych ośmiu miastach: Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Gdyni, Łodzi, Bydgoszczy, Krakowie i Katowicach. Równocześnie Allegro poinformowało, że podpisało umowy dotyczące instalowania automatów na stacjach Shell i przy sklepach Stokrotka.
Z początkiem marca Allegro podwyższyło prowizję sprzedażową w prawie wszystkich kategoriach dla sprzedawców z kontami firmowymi. Tacy sprzedawcy będą też płacili więcej za dostawy Pocztą Polską i UPS w ramach Allegro Standard.
Allegro to zdecydowanie najpopularniejsze platforma e-commerce w Polsce. Według badania Mediapanel w styczniu br. zanotowało 21,87 mln użytkowników i 73,58 proc. zasięgu.
W czwartym kwartale ub.r. Allegro osiągnęło wzrost wpływów o 23,2 proc. do 1,6 mld zł i 199,7 mln zł zysku netto. Firma prognozuje, że w latach 2022-2026 jej przychody będą rosnąć o wysokie kilkanaście proc., a skorygowana EBITDA ma być w środkowych lub wyższych rejestrach 20 proc. Pod koniec lutego poinformowano, że z Allegro odchodzi prezes i dyrektor generalny Francois Nuyts, będzie pełnił te funkcje najpóźniej od końca br.
Dołącz do dyskusji: Na Allegro Lokalnie będą oferty nieruchomości, na Allegro oferty wystawiane po angielsku