Agora po cichu wycofała się ze zmian. „Gazeta Wyborcza” znów z dodatkami lokalnymi
„Gazeta Wyborcza” (Agora) przywróciła trzynaście lokalnych dodatków. Przez ostatnie dwa lata informacje lokalne publikowane były w grzbiecie głównym. Jednak czytelnicy mieli problem by je znaleźć, co przyczyniało się do spadku sprzedaży dziennika.
„Wyborcza” przesuwała lokalne treści z dodatków do głównego grzbietu sukcesywnie od początku 2012 roku (więcej na ten temat). Jesienią 2012 roku z 21 lokalnych redakcji „GW” aż 13 straciło swoje wkładki.
- Dzięki tym zmianom mogliśmy jeszcze bardziej skoncentrować się na intensywnym rozwijaniu naszych serwisów lokalnych, zarówno pod względem treści, jak i oferty dla reklamodawców - tłumaczyła nam wówczas spółka. Agora zmniejszyła wtedy także zatrudnienie w oddziałach (redukcja ta była częścią zwolnień grupowych, które objęły w całej firmie 250 osób, dowiedz się więcej).
Niektórzy czytelnicy jednak źle zareagowali na tę zmianę i przestali sięgać po „GW”. Wydawca zrezygnował więc z tej kontrowersyjnej zmiany i od połowy października br. po cichu zaczął przywracać miejskie wkładki. Na początku listopada trzynaście lokalnych wydań w osobnych grzbietach wróciło do głównej „Wyborczej”.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Dodatki odzyskały m.in. takie miasta jak Bydgoszcz, Płock, Zielona Góra, Rzeszów, Opole, Białystok, Częstochowa, Kielce, Toruń, Radom czy Szczecin. W zależności od dnia i wielkości oddziału miejskie wydania „GW” mają od czterech do szesnastu stron. Pracuje nad nimi do kilkunastu osób w każdej redakcji (nie zatrudniono nowych dziennikarzy).
Dlaczego wydawca „GW’ zdecydował się na przywrócenie dodatków? - Pozwala to na efektywniejsze zarządzanie układem treści w każdym wydaniu, ułatwia też proces przesyłania dziennika do druku oraz pozwala naszym czytelnikom szybko odnaleźć treści lokalne, których poszukują w "Gazecie Wyborczej" - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Agory.
W sierpniu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 170 058 egz. (dane ZKDP - więcej o sprzedaży dzienników).
Dołącz do dyskusji: Agora po cichu wycofała się ze zmian. „Gazeta Wyborcza” znów z dodatkami lokalnymi