Aflofarm największym reklamodawcą. W dół Procter & Gamble Polska, Ferrero, Lidl i USP Zdrowie (TOP 10)
Największym reklamodawcą w mediów pozainternetowych niezmiennie jest Aflofarm Farmacja Polska. W lutym br. wydatki reklamowe zwiększyły Kino Świat, Orange i Nestle, a ograniczyły je Procter & Gamble, Ferrero, Lidl i USP Zdrowie.
Z raportu Kantar Media (dane cennikowe netto) przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że najwięcej pieniędzy w reklamę w mediach tradycyjnych zainwestowała w lutym br. firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, utrzymując tym samym pozycję lidera. Spółka wydała na wsparcie swoich produktów 185,6 mln zł, o 46,3 proc. więcej niż w lutym ub.r.
Drugie miejsce w zestawieniu zajął dystrybutor filmowy Kino Świat, który przeznaczył na reklamy 59,7 mln zł, 10,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Trzecia lokata przypadła Orange Polska. Operator zostawił w mediach 38,2 mln zł, o 7,2 proc. więcej niż przed rokiem.
Więcej na reklamy przeznaczył w lutym br. również koncern Nestle Polska - jego budżet wzrósł o 18,2 proc., do 37,2 mln zł.
Cennikowe wydatki reklamowe w mediach pozainternetowych (dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
II 2014 |
II 2015 |
zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA |
126 918 399 zł |
185 645 012 zł |
46,3 |
KINO ŚWIAT |
54 089 877 zł |
59 662 957 zł |
10,3 |
ORANGE POLSKA |
35 642 081 zł |
38 204 110 zł |
7,2 |
NESTLE POLSKA |
31 431 560 zł |
37 165 884 zł |
18,2 |
OLIMP LABORATORIES |
b.d. |
31 765 615 zł |
b.d. |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA |
41 606 250 zł |
30 530 808 zł |
-26,6 |
FERRERO POLSKA |
30 911 994 zł |
28 609 324 zł |
-7 zł |
LIDL POLSKA |
32 975 015 zł |
28 405 026 zł |
-13,9 |
USP ZDROWIE |
39 122 680 zł |
24 978 391 zł |
-36,2 |
UNILEVER POLSKA |
b.d. |
24 061 503 zł |
b.d. |
Mniej na reklamę w tym roku wydały natomiast USP Zdrowie, Procter & Gamble Polska, Lidl Polska i Ferrero Polska. USP zredukowało budżet o 36,2 proc. (do niecałych 25 mln zł), Procter & Gamble Polska - o 26,6 proc. (do 30,5 mln zł), Lidl - o 13,9 proc. (do 28,4 mln zł), a Ferrero Polska - o 7,4 proc. (28,6 mln zł).
Do grona dziesięciu największych reklamodawców w mediach dołączyły w lutym br. Olimp Laboratories i Unilever Polska, będące rok wcześniej poza czołówką. Pierwsza firma wydała w zeszłym miesiącu na reklamy 31,8 mln zł, a druga - 24,1 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Aflofarm największym reklamodawcą. W dół Procter & Gamble Polska, Ferrero, Lidl i USP Zdrowie (TOP 10)