SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W Republice wciąż nie przybywa reklam. Stacja zarabia dużo więcej

Liczba spotów emitowanych w telewizji Republika jest ok. 4 razy mniejsza niż przed rokiem, ale stacja zarabia na reklamach dużo więcej. Wśród jej największych reklamodawców są m.in. takie marki jak Lidl i Plus - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W sierpniu 2024 r. w Republika wyemitowano 3 874 reklam o łącznej wartości 26,6 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów, Nielsen Audience Measurement). Spotów było niemal cztery razy mniej niż rok wcześniej - wówczas stacja pokazał 13 161 reklam, ale zarobiła na nich jedynie 6,47 mln zł. 

Podobnie sytuacja wyglądała miesiąc wcześniej. W lipcu br. wyemitowano 3 741 spotów o łącznej wartości 20,1 mln zł, a przed rokiem - 13 990 reklam wartych w sumie 6,53 mln zł. 

Mniejsza liczba reklam to wciąż pokłosie bojkotu stacji przez reklamodawców, który był odpowiedzią na ksenofobiczne i rasistowskie wypowiedzi Jana Pietrzaka i Marka Króla na antenie tej stacji na początku roku. Mówili o obozach dla uchodźców i czipowaniu ich jak psy. Część reklamodawców wówczas natychmiast wstrzymała emisję zaplanowanych w TV Republika kampanii, inni przestali się w niej reklam po tym, jak zakończyły się zaplanowane wcześniej kampanie.

Czytaj także: Republika jak TVN

TV Republika zarabia obecnie więcej na reklamach, bo znacząco podwyższono ceny spotów - po tym jak jej oglądalność poszybowała w górę. W ub.r. 30 - sek. spot kosztował ok. 500 zł, obecnie najdroższa reklama to wydatek rzędu nawet 25,8 tys. zł. Brokerem stacji jest biuro reklamy Polsat Media.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w sierpniu br. wśród największych reklamodawców w Republice byli m.in. “Gazeta Polska”, “DoRzeczy+”, Mango, “Nowe Państwo” i marka telefonii komórkowej Plus (tak jak Polsat Media należy do Grupy Polsat Plus). 

Sporo było też spotów takich marek jak Finish (Reckitt Benckiser), Lidl, Prima i piwo Perła.

Wśród marek, które reklamowały się w sierpniu tego roku, ale nie było ich rok temu są m.in. Collaflex, De'Longhi, Instytut Pamięci Narodowej, piwo Łomża i Recigar. 

W sierpniu TV Republika zajmowała szóste miejsce w rankingu oglądalności - jej udział poszedł w górę o 3354 proc., względem sierpnia ub.r., gdy notowała minimalną widownię. Teraz wyniósł 3,80 proc. Kanał Tomasza Sakiewicza w grudniu ub.r. zyskał wielu nowych widzów po zmianach w TVP Info, a w lipcu br. dodatkowo zwiększył istotnie zasięg naziemny, wchodząc na MUX-8. 

 

Dołącz do dyskusji: W Republice wciąż nie przybywa reklam. Stacja zarabia dużo więcej

118 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pawel
M.in. siłą Republiki są jej stale rosnący odbiorcy.
odpowiedź
User
Anty
Wypowiedzi Króla i Pietrzaka nie były rasistowskie ani ksenofobiczne. Nawet bodnarowska prokuratura umorzyła postępowanie w tej sprawie. Wycofanie reklamodawców było próbą zagłodzenia Republiki przez tzw. Salon. Na szczęście się nie udało.
odpowiedź
User
anty TS
Przyjemniej się ogląda WPolsce24.
odpowiedź