“7 Dni Puls Tygodnia” rzuca wyzwanie "Angorze"
W poniedziałek 16 września br. na rynku zadebiutuje tygodnik “7 Dni Puls Tygodnia” zamieszczający głównie przedruki z innych pism. - Chcemy rzucić wyzwanie “Angorze” - zapowiada Piotr Nisztor, redaktor naczelny nowego tytułu.
W tygodniku znajdą się teksty zarówno dotyczące polityki, jak i opisujące sprawy społeczne. - Co tydzień będziemy wybierać te artykuły, które będą poruszać ważne i interesujące ludzi tematy. Media centralne skupiają się na wydarzeniach z perspektywy Warszawy, nas będą interesowały tematy, które zainteresują zarówno mieszkańca Pomorza, jak i Małopolski - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Nisztor, redaktor naczelny “7 Dni Puls Tygodnia”.
Nisztor dodaje, że miejsce na łamach nowego pisma znajdą też tematy lifestylowe, dotyczące życia gwiazd czy ciekawe reportaże. Nie zabraknie też dziennikarstwa śledczego. - Nie będziemy się również obawiać opisywać trudnych i kontrowersyjnych sprawy, ujawniać patologicznych zjawisk - zapowiada naczelny "7 Dni Puls Tygodnia". W magazynie publikowane będą ponadto artykuły poradnicze, dotyczące m.in. zdrowia czy prawa.
Większość zawartości tygodnika wypełniać będą przedruki z innych tytułów prasowych. - Będą to teksty zarówno z gazet lokalnych o nakładzie 1-2 tys. egz., jak i z dzienników ogólnopolskich - mówi Nisztor. - Jesteśmy w trakcie zawierania bezpośrednich umów z wydawnictwami w zakresie korzystania z ich treści - dodaje. Nie ujawnia jednak, jak dużo umów już zostało podpisanych i z którymi wydawcami.
Głównym konkurentem dla nowego pisma ma być wydawany od 1990 roku „Tygodnik Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś). - Chcemy przekonać czytelników, że jesteśmy ciekawsi, lepsi i atrakcyjniejsi od “Angory”. Dotychczas nikt nie miał odwagi podjąć tej walki - przyznaje Nisztor. Bazująca na przedrukach “Angora” jest niezmiennie najpopularniejszym tygodnikiem opinii w Polsce. W I półroczu br. jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 333 044 egz. (więcej na ten temat)
Tygodnik “7 Dni Puls Tygodnia” ma liczyć 84 strony i zadebiutuje na rynku w nakładzie wynoszącym ok. 100 tys. egz. Jego ceny wydawca jeszcze nie ujawnia. Tytuł poza wersją drukowaną dostępny będzie też w postaci e-wydań i wydań na tablety. Wprowadzenie magazynu na rynek ma wspierać kampania reklamowa, w której weźmie udział jeden ze znanych aktorów.
Redakcja pisma liczy kilkanaście osób. Zastępcą redaktora naczelnego został Artur Warcholiński, dziennikarz Superstacji, zaś sekretarzem redakcji jest Maciej Stempurski, związany ostatnio z Polskapresse, a wcześniej z „Rzeczpospolitą”. Komentatorami tytułu będą Grzegorz Kwolek, dziennikarz RMF FM, i Artur Kapelko, prezes klubu Górnik Łęczna.
Redaktor naczelny nowego pisma Piotr Nisztor ostatnio był dziennikarzem śledczym “Pulsem Biznesu”. Wcześniej pracował m.in. w “Rzeczpospolitej”, “Dzienniku”, “Gazecie Polskiej”, publikował też m.in. w “Życiu” i “Życiu Warszawy”.
Wydawcą tytułu jest spółka Press Media Enterprise, w której radzie nadzorczej zasiada Maciej Jankowski, były prezes DD Media, wydawcy dziennika „Dzień Dobry”. Z naszych informacji wynika, że pieniądze na start przedsięwzięcia dał jeden ze szwedzkich funduszów inwestycyjnych.
Dołącz do dyskusji: “7 Dni Puls Tygodnia” rzuca wyzwanie "Angorze"
Nie szkoda papieru na przedruki? Proponuję sprzedawać w internecie - skany cudzych tygodników!