Złote Spinacze w nowej odsłonie
Rozpoczyna się konkurs "Złote Spinacze 2009" organizowany przez Związek Firm Public Relations. Konkurs został w tym roku rozbudowany o nowe kategorie. Jury wyłoni najlepsze kampanie PR w piętnastu, a nie jak dotychczas w dziewięciu kategoriach.
Po raz pierwszy projekty będzie można zgłaszać w takich specjalizacjach jak: "launch nowego produktu, usługi lub firmy" , "PR miejsca, miasta lub regionu" oraz "kreatywność", "efektywność" i "PR on-line". Wyróżnione zostały również dwa profile eventów: komercyjny i społeczny.
Dodatkowo powstały kategorie specjalne, które mają wyróżnić najbardziej kreatywne pomysły, najbardziej efektywne kampanie oraz takie, które odznaczyły się zastosowaniem w komunikacji internetu i nowych mediów.
KATEGORIE GŁÓWNE:
1. PR korporacyjny: projekt budujący lub wzmacniający wizerunek
firmy lub instytucji.
2. PR produktu: projekt budujący lub wzmacniający wizerunek
produktu lub usługi.
3. Kampania edukacyjna: projekt nastawiony na osiągnięcie celu
edukacyjnego realizowany przy zaangażowaniu i udziale marki,
produktu, usługi, firmy lub instytucji.
4. Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa: projekt
mający na celu przeciwdziałanie trwającemu lub potencjalnemu
kryzysowi dotyczącemu firmy, produktu lub usługi.
5. Public Affairs i Lobbying: projekt kampanii polegającej na
komunikacji z szeroko pojętym otoczeniem społecznym, politycznym i
legislacyjnym, mającej na celu zmianę nastawienia, wywarcie presji,
zmiany legislacyjne.
6. Kampania społeczna: kampania wspierająca realizację ważnych
celów społecznych, niezorientowana na budowę wizerunku marki,
produktu, usługi, firmy lub instytucji.
7. Komunikacja wewnętrzna: projekt, którego celem jest tworzenie,
utrwalanie lub zmiana postaw, jak również komunikowanie zmian
wewnątrz organizacji.
8. Event komercyjny: wydarzenie lub cykl wydarzeń budujących lub
wzmacniających wizerunek firmy, produktu lub usługi.
9. Event społeczny: wydarzenie lub cykl wydarzeń budujących lub
wzmacniających wizerunek instytucji publicznych lub NGO,
zwracających uwagę na ważne cele lub problemy społeczne.
10. Launch nowego produktu, usługi lub firmy: projekt budujący
wizerunek i rozpoznawalność nowego produktu, usługi lub
wprowadzanej na rynek firmy.
11. Corporate Social Responsibility: projekt realizujący cele w
zakresie odpowiedzialności społecznej firm lub instytucji.
Społeczną Odpowiedzialność Biznesu określa się jako koncepcję,
dzięki której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii
dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a
także relacje z różnymi grupami interesariuszy.
12. PR miejsca, miasta lub regionu: projekt, którego celem jest
budowa wizerunku i promocja miejsca, miasta lub regionu.
KATEGORIE SPECJALNE:
1. Kreatywność: najbardziej nowatorski i kreatywny pomysł.
2. Efektywność: projekt, który zgodnie z założonymi celami,
odznaczył się największą skutecznością i efektami w postaci
udokumentowanego wzrostu sprzedaży, rozpoznawalności marki, zmiany
postaw lub liczbą publikacji.
3. PR on-line: projekt, który odznaczył się najlepszym
wykorzystaniem Internetu i nowych mediów
Regulamin, formularz zgłoszeniowy i inne informacje na temat konkursu "Złote Spinacze 2009" można znaleźć na stronie internetowej: www.zfpr.pl.
Nad tajnością głosowania i zgodnością konkursu z regulaminem czuwa firma doradcza KPMG, oficjalny partner konkursu.
Kalendarium najważniejszych terminów
konkursu
- 26 sierpnia - pierwszy termin zgłaszania projektów
- 2 września - drugi i ostateczny termin zgłaszania projektów
- 8 października - ogłoszenie wyników pierwszego etapu i listy
nominowanych projektów
- 20 października - nadsyłanie przez finalistów dokumentacji
dodatkowej
- 24 listopada - uroczyste ogłoszenie wyników i gala finałowa
Dołącz do dyskusji: Złote Spinacze w nowej odsłonie