SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nestlé zredukuje zawartość cukru w swoich produktach

Firma Nestlé - do której należą takie marki jak m.in. Princessa, KitKat, Winiary - ogłosiła, że zredukuje ilość cukru w swoich produktach o co najmniej 18 000 ton. Już mniej cukru jest w produktach marki Nesquik, wkrótce jego ilość zostanie ograniczona w batonach KitKat oraz w płatkach śniadaniowych, kaszkach dla dzieci i gazowanych napojach owocowych.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Nestlé chce wesprzeć Komisję Europejską i państwa członkowskie UE, które mają opracować do końca tego roku plany działania dotyczące ulepszenia produktów spożywczych. Deklaracja redukcji cukru jest częścią większego pakietu globalnych zobowiązań Nestlé, który zostanie ogłoszony 7 marca br.

Podczas Konferencji Unii Europejskiej na temat otyłości wśród dzieci na Malcie, firma Nestlé zobowiązała się do redukcji cukru. Marco Settembri, wiceprezes Nestlé i dyrektor na Europę, Bliski Wschód i Afrykę Północną, podkreślił znaczenie zdrowego żywienia: "Jeżeli jedna trzecia dzieci cierpi na nadwagę lub otyłość, to jest to dla nas wyraźny sygnał, że musimy zrobić coś więcej w celu ułatwienia im podejmowania odpowiednich wyborów żywieniowych i promowania aktywnego stylu życia.” - powiedział.

W ciągu ostatnich trzech lat Nestlé zredukowało cukier w swoich produktach w Europie o 11 300 ton. Niedawno firma wprowadziła na rynek napój kakaowy Nesquik zawierający 3,4 gramów cukru na porcję, co stanowi prawie 70 proc. cukru mniej, w porównaniu do standardowej wersji tego produktu.

Do 2020 roku Nestlé planuje również zredukować zawartość cukru o 8 proc. w batonie KitKat, a także zmniejszyć jego zawartość w płatkach śniadaniowych, kaszkach dla dzieci i gazowanych napojach owocowych.

Według Marco Settembri głównym wyzwaniem jest zaangażowanie całej branży, tak aby wspólnie zmienić preferencje konsumentów: "Produkty Nestlé stanowią zaledwie kilka procent towarów spożywczych znajdujących się na półkach sklepowych. Jeśli chcemy zmienić preferencje konsumentów, to cała branża, w tym producenci marek własnych, musi zaangażować się w te działania." - powiedział.

Komisja Europejska i państwa członkowskie zgodziły się do końca 2017 roku opracować lokalne plany działania w celu redukcji cukru dodawanego do produktów spożywczych.

Oficjalnym powodem redukcji cukru ma być walka z otyłością oraz podwyższoną liczbą zachorowań na cukrzycę, głównie wśród dzieci. Organizacje zdrowotne twierdzą jednak, że prawdziwym motywem jest wprowadzenie podatku od cukru w wielu krajach europejskich. Węgry, Francja czy Dania wprowadziło bowiem podatek od słodkich napojów. W 2018 roku ich śladami ma pójść także Wielka Brytania.

Dołącz do dyskusji: Nestlé zredukuje zawartość cukru w swoich produktach

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
antykorpo
Będzie mniej cukru, za to więcej syropu glukozowo-fruktozowego i chemicznych słodzików. Wszystko to jest tańsze i bardziej szkodliwe niż cukier.
odpowiedź
User
Cukierek
18000 ton cukru to wielkie oszczędności dla firmy...
odpowiedź