Wydatki reklamowe w mediach tradycyjnych wzrosły o 5 proc., w dół telewizja i gazety
Wydatki na reklamy w mediach pozainternetowych w okresie od stycznia do lipca br. wzrosły na polskim rynku o niespełna 5 proc. Mniej zarobiły telewizje i wydawcy gazet, mocno wzrosły wydatki na reklamę w radiu i magazynach.
Marketerzy przez pierwszych siedem miesięcy br. przeznaczyli na reklamę w mediach tradycyjnych (poza internetem) 16,3 mld zł, o 4,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z cennikowych danych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl.
W omawianym okresie wzrosły wydatki na radio, magazyny, outdoor, kina i reklamę indoorową.
Zmalały natomiast nakłady na telewizję i gazety. Reklamodawcy zwiększyli wydatki na reklamę radiową o 22,3 proc., do 2,9 mld zł, a w magazynach - o 15,5 proc. - do 1,96 mld zł. Kina zarobiły o 3,4 proc. więcej (blisko 805 mln zł), zaś firmy reklamy zewnętrznej - 2,2 proc. więcej (859,4 mln zł).
Przychody reklamowe telewizji spadły natomiast o 1,7 proc., do 8,8 mld zł, zaś wydawców dzienników - o 0,9 proc., do 876,8 mln zł.
Wpływy reklamowe mediów (dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VII 2014 |
I-VII 2015 |
zmiana proc. |
Telewizja |
8 948 321 008 zł |
8 800 124 876 zł |
-1,7 |
Radio |
2 410 301 712 zł |
2 948 992 005 zł |
22,3 |
Gazety |
884 860 679 zł |
876 781 246 zł |
-0,9 |
Magazyny |
1 696 377 503 zł |
1 958 565 250 zł |
15,5 |
Outdoor |
840 819 470 zł |
859 401 764 zł |
2,2 |
Kina |
778 725 953 zł |
804 981 454 zł |
3,4 |
Indoor |
13 557 350 zł |
23 420 300 zł |
72,7 |
Razem |
15 572 963 675 zł |
16 272 266 895 zł |
4,5 |
Powyższe dane są danymi cennikowymi, nie uwzględniającymi rabatów. Z szacunków Starcom MediaVest Group wydatki netto na całym rynku reklamowym wzrosły w pierwszej połowie br. o 2,8 proc. SMG podaje, że po 8-9 proc. wzrosła wartość reklamy radiowej i internetowej, a po 13-14 zmalały nakłady marketingowe w prasie (zobacz szczegóły).
Dołącz do dyskusji: Wydatki reklamowe w mediach tradycyjnych wzrosły o 5 proc., w dół telewizja i gazety