SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wartość rynku reklamy

Po 10 miesiącach wartość rynku reklamy wyniosła 8,41 mld zł

Po dziesięciu miesiącach roku wartość polskiego rynku reklamy wyniosła 8,41 mld zł. W ubiegłym roku łączne wydatki na reklamę wyniosły 10,2 mld zł.

Z raportu MediaMonitoring wynika, że największy udział w rynku mają reklamy żywności. Wydano na nie 1,98 mld zł. Kolejne miejsca zajmują: telekomunikacja (883,8 mln zł), rozrywka i kultura (857,7 mln zł), środki do pielęgnacji ciała (851,5 mln zł) i sprzedaż (755,5 mln zł).

Po 10 miesiącach największymi reklamodawcami były firmy: Unilever (240,6 mln zł), Procter & Gamble (225,4 mln zł), Polska Telefonia Cyfrowa (200,2 mln zł), Centertel (196,6 mln zł) i Polkomtel (192,5 mln zł).

Największy udział w ‘torcie’ reklamowym miały po dziesięciu miesiącach telewizja (63 proc.), prasa (29 proc.) i radio (ok. 8 proc.). W porównaniu z wynikami po dziewięciu miesiącach udział telewizji wzrósł kosztem pozostałych mediów o ponad 2 proc.

Projekt MediaMonitoring koordynuje SMG/KRC.

Dołącz do dyskusji: Wartość rynku reklamy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl