W dziennikach najmocniej reklamuje się Euro-Net, w magazynach - L’Oreal Polska
Przez cztery pierwsze br. spadły wydatki na reklamę w prasie codziennej, a wzrosły w magazynach. W dziennikach największym reklamodawcą był Euro-Net Warszawa, a w czasopismach - L’Oreal Polska i Procter & Gamble Polska.
Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od stycznia do kwietnia br. gazety codzienne zarobiły cennikowo (bez rabatów) z reklam 481,4 mln zł, a magazyny - 1,05 mld zł. Oznacza to, że w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku wydatki marketerów w dziennikach spadły o 1,7 proc., zaś w czasopismach wzrosły o 14,4 proc.
Na reklamy w dziennikach najwięcej wydał Euro-Net Warszawa, który zwiększył cennikowe nakłady o 24,6 proc., do 13,8 mln zł. Drugim największym reklamodawcą prasy codziennej w omawianym okresie był Totalizator Sportowy. Zachował on ubiegłoroczną pozycję wicelidera mimo zredukowania wydatków reklamowych o 43,1 proc., do 4,9 mln zł.
Trzecie miejsce sprzed roku straciła natomiast firma Metro Group. W tym roku zastąpił ją Whitetime Professional Distribution z wydatkami w wysokości 4,2 mln zł. Pozycje czołowych reklamodawców dzienników straciły również firmy Lidl Polska i Volskwagen Group Polska. W ich miejsce pojawiły się Thermasin Healthcare Cosmetics (3,9 mln zł) i Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju (3,9 mln zł).
Najwięksi reklamodawcy w dziennikach (dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-IV 2014 | I-IV 2015 | zmiana proc. |
EURO-NET WARSZAWA | 11 099 584 zł | 13 835 134 zł | 24,6 |
TOTALIZATOR SPORTOWY | 8 667 095 zł | 4 930 664 zł | -43,1 |
WHITETIME PROFESSIONAL DISTRIBUTION | b.d. | 4 223 200 zł | b.d. |
THERMASIN HEALTHCARE COSMETICS | b.d. | 3 940 800 zł | b.d. |
MINISTERSTWO INFRASTRUKTURY I ROZWOJU | b.d. | 3 915 410 zł | b.d. |
METRO GROUP | 5 352 407 zł | b.d. | b.d. |
LIDL POLSKA | 4 446 766 zł | b.d. | b.d. |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA | 3 677 495 zł | b.d. | b.d. |
Razem | 489 689 045 zł | 481 363 801 zł | -1,7 |
W magazynach w okresie od stycznia do kwietnia br. najwięcej wydawał na reklamy, podobnie jak przed rokiem, koncern kosmetyczny L’Oreal Polska. Jego cennikowy budżet wyniósł 37,4 mln zł, o 13,4 proc. więcej niż rok wcześniej.
Drugą pod tym względem firmą był (także podobnie jak rok temu) Procter & Gamble Polska. Ten koncern zainwestował w promocję swoich marek na łamach magazynów 20,5 mln zł, o 15,4 proc. więcej niż rok temu. Z kolei Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka i drogerii Hebe, zredukował nakłady reklamowe w czasopismach o 1,4 proc., do 12,3 mln zł.
Tegoroczne zestawienie pięciu największych reklamodawców w magazynach uzupełniają firmy Nivea Polska (z cennikowym budżetem wynoszącym 15 mln zł), Volkswagen Group Polska (11,7 mln zł). Poza czołówkę wypadły natomiast Alma Market i Unilever Polska.
Najwięksi reklamodawcy w magazynach (dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-IV 2014 | I-IV 2015 | zmiana proc. |
L'OREAL POLSKA | 33 058 138 zł | 37 489 995 zł | 13,4 |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA | 17 773 979 zł | 20 508 449 zł | 15,4 |
NIVEA POLSKA | b.d. | 15 020 134 zł | b.d. |
JERONIMO MARTINS POLSKA | 12 511 406 zł | 12 336 608 zł | -1,4 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA | b.d. | 11 738 577 zł | b.d. |
ALMA MARKET | 15 542 938 zł | b.d. | b.d. |
UNILEVER POLSKA | 13 462 946 zł | b.d. | b.d. |
razem | 915 065 960 zł | 1 046 659 107 zł | 14,4 |
Dołącz do dyskusji: W dziennikach najmocniej reklamuje się Euro-Net, w magazynach - L’Oreal Polska
Profesjonalizm i znajomość tematu na najwyższym poziomie :). Może warto zapytać koncerny z czołówki wydatków magazynowych o te ich wzrosty w magazynach...