Volkswagen chce zmienić model sprzedaży aut, stawia na internet
Koncern Volkswagena planuje zmienić model sprzedaży swoich samochodów. Cały proces zakupowy - od wyboru, przez zakup, finansowanie, płatność i podpisanie umowy będzie docelowo realizowany przez internet.
Niemiecki producent samochodów zamierza wprowadzić zupełnie nowy model dystrybucji aut. Chce rozwinąć ich sprzedaż, a docelowo również usług przez internet. Początkowo ma to dotyczyć tylko nowych samochodów, a w przyszłości także używanych.
Centrala Volkswagena planuje we współpracy z dealerami opracować i wdrożyć specjalną platformę, za pomocą której cały proces zakupowy, łącznie z podpisaniem umowy będzie odbywać się przez internet. Klient zakupu on-line będzie dokonywać u wybranego dealera i to w jego salonie fizycznie odbierze zakupione auto.
Firma chce też wprowadzić dla swoich klientów specjalne dedykowane usługi, które będą oparte o własne konto ID. I tak np. klient przy zakupie samochodu z oferty Volkswagena będzie mógł np. do swojego konta w chmurze podłączyć smartfon, a system zainstaluje w jego samochodzie bazę kontaktów czy adresów mailowych. Usługa ta umożliwi również podawanie preferencji dotyczących ustawienia foteli, kierownicy czy klimatyzacji.
Mimo planowanych zmian związanych z dystrybucją aut z oferty Volkswagena, tradycyjne salony aut tej marki pozostaną na rynkach. Mają pojawić się obok nich nowe ich formaty, np. salony wystawowe. Przykładem takiego salonu jest Volkswagen Home w Warszawie. Można w nim zamówić przez internet zdalną prezentację samochodu.
Niemiecki koncern planuje też rozwijać salony typu pop-up, czyli multimedialne, wirtualne punkty lokalizowane np. na terenie galerii handlowych. Mają powstać również centra samochodów używanych Volkswagena.
Nowy model sprzedaży został już zaakceptowany przez szefów Volkswagena oraz związek dealerów aut tej marki. Nowa umowa, która w związku z tym projektem została podpisana zacznie obowiązywać od kwietnia 2020 roku.
W pierwszej połowie br. Volkswagen dostarczył klientom w Europie ponad 2,4 mln nowych aut (6,5 proc. więcej wobec tego samego okresu ub.r.).
Dobry wynik odnotowała w tym okresie Volkswagen Group Polska. W Polsce, w pierwszej połowie 2018 roku zarejestrowano 79.879 samochodów pochodzących z Grupy (należą do niej m.in. takie marki, jak Volkswagen, Skoda, Audi). Oznacza to wzrost o 16,4 proc. w skali roku.
Dołącz do dyskusji: Volkswagen chce zmienić model sprzedaży aut, stawia na internet
Cóż. Do pojemników na segregację śmieci trzeba dołożyć pojemnik na zużyte, jednorazowe samochody.