„Viva!” i „Flesz” dużo więcej z reklam - w dół „Wprost”, „Newsweek” i „Claudia” (TOP 10)
Dwutygodnik „Viva!” zanotował największy wśród magazynów procentowy wzrost wpływów z reklam. Sporo zyskały również „Flesz” oraz liderujące w zestawieniu „Twój Styl” i „Tele Tydzień”, natomiast niewielkie spadki zanotowały „Wprost”, „Newsweek” i „Claudia”.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów w okresie od stycznia do listopada 2014 roku wyniosły ponad 2,76 mld zł - wynika z danych opracowanych dla Wirtualnemedia.pl przez Kantar Media. Były wyższe o 5,2 proc. niż w analogicznym okresie 2013 roku.
Największy wzrost przychodów odnotowała „Viva!” (Edipresse Polska) - tytuł ten zarobił na reklamach blisko 30 proc. więcej niż rok wcześniej. Z wpływami w kwocie 120,9 mln zł awansował z piątej na drugą pozycję w zestawieniu magazynów z największymi przychodami reklamowymi.
„Viva!” zajęła miejsce tygodnika „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego wpływy z reklam spadły o 1,2 proc. - do 115,4 mln zł. Trzecią lokatę utrzymał „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer). Ten tytuł dzięki publikowanym reklamom zarobił 120,5 mln zł, o 8,9 proc. więcej niż rok wcześniej.
Niezmiennym liderem rankingu reklam jest miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer).
W pierwszych 11 miesiącach ub.r. marketerzy wydali na reklamy w tym tytule ponad 157 mln zł, o 6,8 proc. więcej niż rok wcześniej.
Spadek przychodów reklamowych zanotował w omawianym okresie tygodnik „Wprost” (AWR Wprost). Jego przychody reklamowe były niższe o 3,2 proc. i wyniosły 102,9 mln zł. Mniejsze przychody z reklam miał też miesięcznik „Claudia” (Burda International Polska) - wyniosły one 60,7 ml zł (mniej o 1,5 proc.).
Więcej na reklamach zarobiły natomiast pozostałe tytuły rankingu. Przychody „Party” (Edipresse Polska) wzrosły o 4,8 proc. - do 72,9 mln zł, „Polityki” - o 1,5 proc. (do 61,7 mln zł), „Flesz” - o 11,3 proc. (do 59,5 mln zł).
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów | |||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-XI 2013 | I-XI 2014 | zmiana proc. |
TWÓJ STYL | 147 013 918 zł | 157 005 242 zł | 6,8 |
VIVA | 93 519 224 zł | 120 890 406 zł | 29,3 |
TELE TYDZIEŃ | 110 616 310 zł | 120 487 220 zł | 8,9 |
NEWSWEEK POLSKA | 116 807 104 zł | 115 427 288 zł | -1,2 |
WPROST | 106 323 659 zł | 102 893 197 zł | -3,2 |
PARTY | 69 627 851 zł | 72 948 271 zł | 4,8 |
POLITYKA | 60 771 650 zł | 61 688 330 zł | 1,5 |
CLAUDIA | 61 558 987 zł | 60 740 577 zł | -1,5 |
FLESZ | 53 439 985 zł | 59 463 861 zł | 11,3 |
SHOW | - | 58 644 300 zł | - |
razem | 2 623 733 441 zł | 2 760 350 719 zł | 5,2 |
Dołącz do dyskusji: „Viva!” i „Flesz” dużo więcej z reklam - w dół „Wprost”, „Newsweek” i „Claudia” (TOP 10)