SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Uwaga!” wyprzedziła “Celownik”, w górę “Interwencja”

“Uwaga!” to najpopularniejszy codzienny magazyn interwencyjny, który ogląda w 2011 r. ponad 3 mln widzów. Rok wcześniej liderem był nadawany w TVP 1 “Celownik”, który sporo stracił. Wzrost odnotowała “Interwencja”.

Z przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl danych Nielsen Audience Measurement za okres od 1 stycznia br. do 20 kwietnia br. wynika, że średnia oglądalność “Uwagi!” TVN wyniosła w tym czasie 3,18 mln widzów, co dało stacji 20,15 proc. udziału w grupie 4+ i 19,93 proc. w 16-49.  Program zanotował niemal taką samą widownię jak w analogicznym okresie ub.r. (miał wtedy 3,19 mln oglądających). Emitowany jest codziennie ok. godz. 19.45.

Na drugim miejscu znalazł się “Celownik”, który nadawany jest w TVP 1 w dni robocze o 16.45. Śledzi go 1,97 mln osób, co daje stacji 20,54 proc. udziału w 4+ i tylko 12,83 proc. w 16-49. Rok wcześniej magazyn zaczynał się po “Teleexpressie” (o 17.20) i miał aż 3,38 mln oglądających, a jego udział wynosił niemal 30 proc.

Wzrost widowni odnotowała tylko trzecia w zestawieniu “Interwencja”, którą oglądać można w Polsacie od poniedziałku do piątku o 16.10. Obecnie jej oglądalność to 1,64 mln widzów, podczas gdy rok wcześniej było to 1,4 mln. Udział tego programu poszedł do góry z 16 proc. do 18,34 proc. (dane dla grupy 4+).

Wirtualnemedia.plWszyscy 4+16-49
ProgramStacjaAMRSHR %SHR %
 
01-01-2011 - 20-04-2011
UWAGA ! TVN3 181 34020,15%19,93%
CELOWNIK TVP11 967 98820,54%12,83%
INTERWENCJA Polsat1 641 24318,34%18,99%
 
01-01-2010 - 20-04-2010
CELOWNIKTVP13 379 61129,96%22,20%
UWAGA ! TVN3 191 06120,44%19,73%
INTERWENCJA Polsat1 400 19616,00%17,59%


Najpopularniejszy w tym roku odcinek “Uwagi!” zgromadził 4,2 mln widzów, “Celownika” - 2,77 mln , a “Interwencji” - 2,1 mln.

Top 10 wydań “Uwagi!”
 Wszyscy 4+
Data(r) AMRSHR %
24-02-20114 205 46325,45%
17-02-20114 140 06025,13%
13-03-20114 060 84023,74%
24-03-20113 979 52125,34%
15-03-20113 880 40324,64%
14-03-20113 846 11423,84%
17-03-20113 783 24523,58%
09-02-20113 764 63823,47%
16-03-20113 660 29822,80%
20-03-20113 658 69620,89%
 
Top 10 wydań “Celownika”
 Wszyscy 4+
Data(r) AMRSHR %
17-01-20112 766 96625,94%
02-02-20112 730 89924,48%
13-01-20112 634 50924,05%
26-01-20112 532 37123,07%
25-01-20112 507 85623,26%
03-01-20112 491 95921,39%
31-01-20112 470 56522,68%
14-01-20112 419 08822,25%
20-01-20112 374 25721,90%
27-01-20112 369 56121,68%
 
Top 10 wydań “Interwencji”
 Wszyscy 4+
Data(r) AMRSHR %
31-01-20112 098 01921,20%
02-02-20112 077 89220,01%
21-02-20111 970 25620,99%
15-02-20111 939 34420,30%
04-01-20111 935 82218,97%
11-02-20111 918 37819,65%
03-01-20111 888 26117,01%
03-02-20111 884 81019,14%
23-02-20111 875 13619,49%
27-01-20111 871 24618,40%


“Uwaga!” przegrywa z “Wiadomościami”, a  Interwencja” z Modą na sukces”

TVN podczas emisji “Uwagi!” zajmuje drugie miejsce w rynku. Stacja przegrywa jedynie z Jedynką, która nadaje wówczas końcówkę “Wiadomości” i “Sport”, co daje jej 30,47 proc. udziału wśród wszystkich widzów.

Jedynka w paśmie “Celownika” także jest druga. Wyprzedza ją Polsat, emitujący wówczas docu-crime “Malanowski i partnerzy”. Stacja ta notuje wtedy 23,82 proc. udziału.

Również Polsat jest wiceliderem rynku, gdy nadaje “Interwencję”. Magazyn przegrywa jedynie z nadawaną w TVP 1 “Modą na sukces”, którą w tym czasie śledzi co czwarty widz telewizji w Polsce.

StacjaWszyscy 4+
AMRSHR %
TVP 14 811 10430,47%
Uwaga!3 181 34020,15%
Polsat2 269 26414,37%
TVP 21 349 8048,55%
 
StacjaWszyscy 4+
AMRSHR %
Polsat2 282 06123,82%
Celownik 1 967 98820,54%
TVN1 358 88114,18%
TVP 2502 0025,24%
 
StacjaWszyscy 4+ 
AMRSHR %
TVP 12 264 21925,30%
Interwencja1 641 24318,34%
TVN1 346 54015,05%
TVP 2606 2676,78%

 

Wpływy reklamowe “Interwencji” wzrosły najbardziej, “Celownik” stracił

Najbardziej dochodowym programem interwencyjnym jest “Uwaga!”, która jednak w przeciwieństwie do jej konkurentów nadawana jest codziennie. Wpływy z reklam emitowanych przez i po tym magazynie wyniosły w okresie od 1 stycznia do 20 kwietnia br. 25,4 mln zł, czyli o 9,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu znalazła się “Interwencja” z wpływami na poziomie 8,2 mln zł (wzrost o 23,5 proc.), zaś “Celownik” przyniósł z reklam 6,8 mln zł, co oznacza spadek o 6 proc. (dane cennikowe netto, bez rabatów). Żaden z tych magazynów nie jest przerywany reklamami.

Dołącz do dyskusji: “Uwaga!” wyprzedziła “Celownik”, w górę “Interwencja”

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
reporter
Brawo red. Pawłowska, filmy dokumentalne leżą, magazyn "Celownik" jak widać też Co jeszcze zostało do zepsucia? Czy tego w Jedynce nikt nie widzi?
odpowiedź
User
gosc
taki podobny artykuł przydałby się z prognozami pogody,bo nigdy nie było nic na temat oglądalności prognoz pogody
odpowiedź
User
Joey
"Uwaga!" zajmuje zupełnie inne pasmo, niż "Interwencja" i "Celownik", więc nie ma się co dziwić, że TVN tutaj wygrywa.
odpowiedź