“Uwaga!” wyprzedziła “Celownik”, w górę “Interwencja”
“Uwaga!” to najpopularniejszy codzienny magazyn interwencyjny, który ogląda w 2011 r. ponad 3 mln widzów. Rok wcześniej liderem był nadawany w TVP 1 “Celownik”, który sporo stracił. Wzrost odnotowała “Interwencja”.
Z przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl danych Nielsen Audience Measurement za okres od 1 stycznia br. do 20 kwietnia br. wynika, że średnia oglądalność “Uwagi!” TVN wyniosła w tym czasie 3,18 mln widzów, co dało stacji 20,15 proc. udziału w grupie 4+ i 19,93 proc. w 16-49. Program zanotował niemal taką samą widownię jak w analogicznym okresie ub.r. (miał wtedy 3,19 mln oglądających). Emitowany jest codziennie ok. godz. 19.45.
Na drugim miejscu znalazł się “Celownik”, który nadawany jest w TVP 1 w dni robocze o 16.45. Śledzi go 1,97 mln osób, co daje stacji 20,54 proc. udziału w 4+ i tylko 12,83 proc. w 16-49. Rok wcześniej magazyn zaczynał się po “Teleexpressie” (o 17.20) i miał aż 3,38 mln oglądających, a jego udział wynosił niemal 30 proc.
Wzrost widowni odnotowała tylko trzecia w zestawieniu “Interwencja”, którą oglądać można w Polsacie od poniedziałku do piątku o 16.10. Obecnie jej oglądalność to 1,64 mln widzów, podczas gdy rok wcześniej było to 1,4 mln. Udział tego programu poszedł do góry z 16 proc. do 18,34 proc. (dane dla grupy 4+).
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Program | Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
01-01-2011 - 20-04-2011 | ||||
UWAGA ! | TVN | 3 181 340 | 20,15% | 19,93% |
CELOWNIK | TVP1 | 1 967 988 | 20,54% | 12,83% |
INTERWENCJA | Polsat | 1 641 243 | 18,34% | 18,99% |
01-01-2010 - 20-04-2010 | ||||
CELOWNIK | TVP1 | 3 379 611 | 29,96% | 22,20% |
UWAGA ! | TVN | 3 191 061 | 20,44% | 19,73% |
INTERWENCJA | Polsat | 1 400 196 | 16,00% | 17,59% |
Najpopularniejszy w tym roku odcinek “Uwagi!” zgromadził 4,2 mln widzów, “Celownika” - 2,77 mln , a “Interwencji” - 2,1 mln.
Top 10 wydań “Uwagi!” | ||
Wszyscy 4+ | ||
Data | (r) AMR | SHR % |
24-02-2011 | 4 205 463 | 25,45% |
17-02-2011 | 4 140 060 | 25,13% |
13-03-2011 | 4 060 840 | 23,74% |
24-03-2011 | 3 979 521 | 25,34% |
15-03-2011 | 3 880 403 | 24,64% |
14-03-2011 | 3 846 114 | 23,84% |
17-03-2011 | 3 783 245 | 23,58% |
09-02-2011 | 3 764 638 | 23,47% |
16-03-2011 | 3 660 298 | 22,80% |
20-03-2011 | 3 658 696 | 20,89% |
Top 10 wydań “Celownika” | ||
Wszyscy 4+ | ||
Data | (r) AMR | SHR % |
17-01-2011 | 2 766 966 | 25,94% |
02-02-2011 | 2 730 899 | 24,48% |
13-01-2011 | 2 634 509 | 24,05% |
26-01-2011 | 2 532 371 | 23,07% |
25-01-2011 | 2 507 856 | 23,26% |
03-01-2011 | 2 491 959 | 21,39% |
31-01-2011 | 2 470 565 | 22,68% |
14-01-2011 | 2 419 088 | 22,25% |
20-01-2011 | 2 374 257 | 21,90% |
27-01-2011 | 2 369 561 | 21,68% |
Top 10 wydań “Interwencji” | ||
Wszyscy 4+ | ||
Data | (r) AMR | SHR % |
31-01-2011 | 2 098 019 | 21,20% |
02-02-2011 | 2 077 892 | 20,01% |
21-02-2011 | 1 970 256 | 20,99% |
15-02-2011 | 1 939 344 | 20,30% |
04-01-2011 | 1 935 822 | 18,97% |
11-02-2011 | 1 918 378 | 19,65% |
03-01-2011 | 1 888 261 | 17,01% |
03-02-2011 | 1 884 810 | 19,14% |
23-02-2011 | 1 875 136 | 19,49% |
27-01-2011 | 1 871 246 | 18,40% |
“Uwaga!” przegrywa z “Wiadomościami”, a Interwencja” z Modą na sukces”
TVN podczas emisji “Uwagi!” zajmuje drugie miejsce w rynku. Stacja przegrywa jedynie z Jedynką, która nadaje wówczas końcówkę “Wiadomości” i “Sport”, co daje jej 30,47 proc. udziału wśród wszystkich widzów.
Jedynka w paśmie “Celownika” także jest druga. Wyprzedza ją Polsat, emitujący wówczas docu-crime “Malanowski i partnerzy”. Stacja ta notuje wtedy 23,82 proc. udziału.
Również Polsat jest wiceliderem rynku, gdy nadaje “Interwencję”. Magazyn przegrywa jedynie z nadawaną w TVP 1 “Modą na sukces”, którą w tym czasie śledzi co czwarty widz telewizji w Polsce.
Stacja | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |
TVP 1 | 4 811 104 | 30,47% |
Uwaga! | 3 181 340 | 20,15% |
Polsat | 2 269 264 | 14,37% |
TVP 2 | 1 349 804 | 8,55% |
Stacja | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |
Polsat | 2 282 061 | 23,82% |
Celownik | 1 967 988 | 20,54% |
TVN | 1 358 881 | 14,18% |
TVP 2 | 502 002 | 5,24% |
Stacja | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |
TVP 1 | 2 264 219 | 25,30% |
Interwencja | 1 641 243 | 18,34% |
TVN | 1 346 540 | 15,05% |
TVP 2 | 606 267 | 6,78% |
Wpływy reklamowe “Interwencji” wzrosły najbardziej, “Celownik” stracił
Najbardziej dochodowym programem interwencyjnym jest “Uwaga!”, która jednak w przeciwieństwie do jej konkurentów nadawana jest codziennie. Wpływy z reklam emitowanych przez i po tym magazynie wyniosły w okresie od 1 stycznia do 20 kwietnia br. 25,4 mln zł, czyli o 9,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu znalazła się “Interwencja” z wpływami na poziomie 8,2 mln zł (wzrost o 23,5 proc.), zaś “Celownik” przyniósł z reklam 6,8 mln zł, co oznacza spadek o 6 proc. (dane cennikowe netto, bez rabatów). Żaden z tych magazynów nie jest przerywany reklamami.
Dołącz do dyskusji: “Uwaga!” wyprzedziła “Celownik”, w górę “Interwencja”