SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Urządzenia mobilne coraz ważniejsze podczas zakupów

Konsumenci dokonujący większości zakupów przez internet mają w zwyczaju porównywać ceny towarów w sklepach internetowych. Obecnie, dzięki stałemu dostępowi do internetu w komórkach, coraz częściej ten sam zwyczaj przejmują konsumenci w trakcie zakupów w tradycyjnych sklepach stacjonarnych - wynika z badania GfK.

W ramach badania użytkowników telefonów komórkowych zapytano w jaki sposób, zazwyczaj, korzystają ze swoich urządzeń w tradycyjnym sklepie. Najczęściej wymienianymi czynnościami były porównywanie cen i kontaktowanie się ze znajomymi lub rodziną w celu uzyskania porady (odpowiednio po 40 proc. wskazań) oraz robienie zdjęć produktom, których kupno rozważają (36 proc.).

Na świecie połowa konsumentów w wieku 20-29 lat robiąc zakupy w sklepie tradycyjnym porównuje oferowane w nim ceny z cenami w sklepach internetowych. Wyniki badania wskazują, że mężczyźni przebywający w sklepie tradycyjnym częściej korzystają z telefonów komórkowych w celu porównania cen niż kobiety (odpowiednio 42 proc. i 37 proc.). Najbardziej aktywną grupą wiekową wśród takich klientów są osoby między 20. a 29. rokiem życia. Niemal połowa z nich (49 proc.) deklaruje regularne używanie telefonu komórkowego w celu porównywania cen. Kolejne aktywne w tym zakresie grupy wiekowe to 15-19 lat oraz 30-39 lat (odsetek deklaracji po 45 proc.).

Najwyższy odsetek konsumentów korzystających z telefonów komórkowych w celu porównywania cen w internecie odnotowano w Korei Południowej, Chinach i Turcji. Regularne korzystanie z takiej funkcjonalności zadeklarowało tam odpowiednio 59 proc., 54 proc. i 53 proc. ankietowanych. Najrzadziej z możliwości porównania cen korzystają mieszkańcy Ukrainy, RPA i Indii (odpowiednio 11 proc., 15 proc. i 17 proc.).

Dokonując zakupów w sklepie tradycyjnym, zarówno mężczyźni (39 proc.), jak i kobiety (40 proc.), równie chętnie korzystają z telefonów komórkowych, aby radzić się znajomych lub rodziny przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Najczęściej postępują tak osoby z grupy wiekowej 20-29 lat (48 proc.), a nieco rzadziej osoby z grup 15-19 lat (47 proc) i 30-39 lat (40 proc.).

Najwyższy odsetek konsumentów korzystających w sklepach z rad znajomych udzielanych przez telefon komórkowy zanotowano w Meksyku, Polsce i Turcji (odpowiednio 55 proc., 53 proc. i 52 proc.). Najrzadziej tego typu pomocy oczekują Japończycy, Indonezyjczycy i Niemcy (odpowiednio 16 proc., 21 proc. i 24 proc.).

Trzecim najbardziej popularnym sposobem wykorzystania telefonu komórkowego przez klientów w sklepach tradycyjnych jest robienie zdjęć produktom, które planują zakupić. Wyniki badania wskazują, że w takim celu z telefonu komórkowego korzystają równie chętnie mężczyźni, co kobiety (po 36 proc.). Zdjęcia w sklepie robią najczęściej nastolatki oraz młode osoby, do 29. roku życia (odpowiednio 44 proc. i 43 proc.). W grupie osób w wieku 30-39 lat do fotografowania artykułów w sklepie przyznaje się 39 proc. respondentów.

Krajami, w których takie zachowania sklepowe występują najczęściej, są ponownie Meksyk (49 proc.), Chiny (49 proc.) oraz Turcja (47 proc.). Fotografowanie produktów jest najmniej popularne w Indiach (12 proc.), na Ukrainie (13 proc.) i w Indonezji (16 proc.).

 

W badaniu GfK udział wzięło 25.000 użytkowników telefonów komórkowych w wieku powyżej 15 lat zamieszkałych w 23 krajach (Argentyna, Australia, Belgia, Brazylia, Kanada, Chiny, Francja, Niemcy, Indie, Indonezja, Włochy, Japonia, Meksyk, Polska, Rosja, RPA, Korea Płd., Hiszpania, Szwecja, Turcja, Wielka Brytania, Ukraina, USA). Badanie przeprowadzono latem 2014 r. przez internet lub za pomocą wywiadu bezpośredniego.

Dołącz do dyskusji: Urządzenia mobilne coraz ważniejsze podczas zakupów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ruda
mało dokładne te badania...
odpowiedź