UPC będzie sprzedawać swoje usługi w sieci Inea. „Zyskają klienci”
Spółka UPC Polska podpisała umowę dotyczącą sprzedaży hurtowej swoich usług w sieci Inea, w systemie BCA (Bitstream Access). - Model otwartej infrastruktury światłowodowej zdefiniuje przyszłość telekomunikacji - mówi Michał Bartkowiak, wiceprezes Inei.
Umowa zakłada dostęp UPC do sieci światłowodowych, wybudowanych w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (POPC). Na jej mocy oferta UPC będzie dostępna dla mieszkańców gospodarstw domowych podłączonych do sieci światłowodowej w ramach pierwszego i drugiego konkursu POPC.
- Jako największy kablowy dostawca internetu gigabitowego i cyfrowej rozrywki w Polsce, inwestujemy w rozwój nowoczesnej infrastruktury internetowej, która dociera już do ponad 3,5 mln gospodarstw domowych. Naszą ambicją jest jednak dalszy rozwój zasięgu marki i naszych cyfrowych usług. Współpraca z Ineą to jeden ze sposobów realizacji tego celu i dotarcia z superszybkim internetem, najlepiej zintegrowaną telewizyjną rozrywką i usługami mobilnymi do kolejnych polskich rodzin - skomentował Robert Redeleanu, prezes UPC Polska.
Michał Bartkowiak, wiceprezes Inea, podkreślił z kolei, że spółka od blisko 3 lat realizuje strategię otwierania swojej sieci światłowodowej. - Podpisana umowa jest kolejnym, dużym krokiem w kierunku realizacji tej strategii. Naszym zdaniem model otwartej infrastruktury światłowodowej zdefiniuje przyszłość telekomunikacji. Na tym rozwiązaniu zyskują przede wszystkim klienci, którzy mogą korzystać z ofert wielu dostawców usług telekomunikacyjnych - dodał Bartkowiak.
Na początku grudnia Inea udostępniła swoje łącza światłowodowe T-Mobile Polska. Współpraca obejmie dostęp dla do gospodarstw domowych znajdujących się w zasięgu sieci Inea na obszarach POPC.
Natomiast według sprawozdania w KRS, w całym 2018 roku spółka notowała wzrosty wpływów o 1,1 proc. do 1,57 mld zł i 1,3 mln zł zysku operacyjnego (wobec 25,2 mln zł straty rok wcześniej), a jej strata netto zwiększyła się z 301,9 do 400,2 mln zł.
Dołącz do dyskusji: UPC będzie sprzedawać swoje usługi w sieci Inea. „Zyskają klienci”