Tylko „Rzeczpospolita” i „Parkiet” ze wzrostami sprzedaży w I kwartale. „Przegląd Sportowy” mocno w dół
W I kwartale 2015 roku większość dzienników ogólnopolskich miała niższą sprzedaż ogółem niż rok wcześniej, a najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”. Zyskały tylko „Parkiet” i „Rzeczpospolita”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pozostaje „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), który w I kwartale 2015 roku sprzedał się w liczbie 321 605 egz. To o 6,68 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycją ze sprzedażą ogółem wynoszącą 164 764 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 7,35 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik w I kwartale br. zmalał o 3,50 proc. do 150 931 egz.
Czwarta w zestawieniu była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem wzrosła w ciągu roku o 0,70 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 57 136 egz.
„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 49 444 egz., po spadku o 7,21 proc.
Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 11,63 proc. i wyniosła 4 906 egz. Ten wzrost to m.in. efekt udostępniania e-wydań dziennika dzień wcześniej przed ukazaniem się wersji papierowej. Rozwiązanie to wprowadzono w lutym ub.r. (więcej na ten temat).
Z kolei największy spadek w zestawieniu - wynoszący 14,13 proc. - odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w I kwartale br. wyniósł 30 080 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty.
ZKDP | I kwartał | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna | 453 794 | 321 607 | 321 605 | 469 852 | 344 642 | 344 642 |
Gazeta Wyborcza | 251 569 | 182 555 | 164 764 | 267 353 | 198 419 | 177 834 |
Super Express | 257 087 | 151 651 | 150 931 | 256 161 | 157 118 | 156 398 |
Rzeczpospolita | 65 393 | 57 519 | 57 136 | 69 292 | 58 281 | 56 738 |
Dziennik Gazeta Prawna | 69 955 | 59 773 | 49 444 | 78 933 | 63 065 | 53 288 |
Przegląd Sportowy | 59 635 | 30 080 | 30 080 | 72 719 | 35 030 | 35 030 |
Gazeta Polska Codziennie | 59 748 | 18 411 | 18 409 | 82 131 | 21 187 | 21 180 |
Puls Biznesu | 15 023 | 13 981 | 10 688 | 16 923 | 15 681 | 11 107 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 10 261 | 5 312 | 4 906 | 10 185 | 4 931 | 4 395 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Rzeczpospolita” i „Parkiet” ze wzrostami sprzedaży w I kwartale. „Przegląd Sportowy” mocno w dół