SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tygodniki opinii w I płr. 2012: najwięcej zyskał „Newsweek”

W I półroczu br. tygodnikiem opinii z największą sprzedażą ogółem pozostał „Gość Niedzielny”, a na drugie miejsce wskoczyło „Uważam Rze”. Największy wzrost odnotował „Newsweek”, którego szefem został Tomasz Lis.

Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w I półroczu br. wyniosła 145 650 egz. i była o 0,4 proc. wyższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugą pozycją z trzeciej awansował tygodnik ”Uważam Rze” (Presspublica). W analizowanym okresie sprzedawał się on średnio w liczbie 132 603 egz., notując wzrost o 2,4 proc. względem I półrocza br. Z miejsca drugiego na trzecie spadła natomiast „Polityka” („Polityka Spółdzielnia Pracy”), której wynik sprzedażowy zmalał o 7,09 proc. do 125 096 egz.

Największy wzrost sprzedaży ogółem w I półroczu br. zanotował „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż w pierwszych sześciu miesiącach br. wyniosła 112 549 egz., czyli o 10,42 proc. więcej niż rok wcześniej. Od końca marca br. redaktorem tego pisma został Tomasz Lis. Do początku lutego br. kierował on tygodnikiem „Wprost” (AWR „Wprost”), którego sprzedaż ogółem spadła o 10,46 proc. do 79 383 egz. Lisa na fotelu szefa tego pisma zastąpił Michał Kobosko.

Najwięcej w rankingu stracił „Przekrój” (Presspublica), plasujący się na siódmej pozycji. Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała aż o 38,89 proc. i wyniosła zaledwie 21 451 egz.

>>> Cena „Uważam Rze” w górę, sprzedaż w dół

Wirtualnemedia.pl I półrocze
ZKDP 2012 2011
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 205 072 146 638 145 650 203 359 145 426 145 063
Uważam Rze 224 635 133 074 132 603 288 521 129 531 129 476
Polityka 185 956 125 119 125 096 190 655 134 653 134 653
Newsweek Polska 176 471 134 735 112 549 174 649 109 392 101 926
Wprost 174 869 127 492 79 383 179 064 113 867 92 970
Gazeta Polska 137 570 65 892 65 171 137 052 74 031 72 787
Przekrój 56 564 27 261 21 451 78 206 40 918 35 108
Przegląd 60 908 20 723 20 723 61 042 21 797 21 797
Tygodnik Powszechny 37 418 22 815 16 770 39 747 22 551 17 622
Przewodnik Katolicki 35 327 24 973 3 069 40 066 27 695 3 381


Spośród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej większy spadek zanotowało „Forum” („Polityka” Spółdzielnia Pracy). Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 10,28 proc.

Wirtualnemedia.pl I półrocze
ZKDP 2012 2011
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 542 498 355 399 355 399 523 654 357 100 357 100
Forum 29 510 15 002 15 002 30 139 16 722 16 722

Dołącz do dyskusji: Tygodniki opinii w I płr. 2012: najwięcej zyskał „Newsweek”

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ale
Ciekawe, czy Lis tak dobrze poradziłby sobie z jakąś gazetą - np. Rzeczpospolitą?
To jednak o wiele trudniejszy rynek.
0 0
odpowiedź
User
T.
On sobie radzi na tej zasadzie, że ma wierne grono odbiorców - na tyle liczne, że może wpłynąć na wyniki sprzedaży. Idzie do Wprost - zyskuje Wprost. Idze do Newsweeka - traci Wprost, zyskuje Newsweek. Z drugiej strony, często zmienia te redakcje i w przypadku telewizji musi się trzymać TVP, bo TVN i Poisat już zaliczył, a w przypadku magazynów też już chyba nie ma alternatywy żadnej dla siebie. Pali za sobą mosty.
0 0
odpowiedź
User
tesa
Na dłuższą metę utrzymają się chyba tylko Uważam rze, Newsweek i Polityka.
0 0
odpowiedź