„Tygodnik Zamojski” liderem sprzedaży po trzech kwartałach, „Tygodnik Ciechanowski” zyskał najwięcej
W pierwszych trzech kwartałach br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników lokalnych uplasował się „Tygodnik Zamojski”. Większość pism zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej straciło „Życie Bytomskie”. Na przeciwnym biegunie znalazł się „Tygodnik Ciechanowski”.
Średnia sprzedaż ogółem liderującego „Tygodnika Zamojskiego” (Wydawnictwo Zamojskie) w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku wyniosła 20 812 egz., po spadku względem analogicznego okresu 2015 roku o 7,49 proc. - wynika z rankingu, opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugiej lokacie uplasował się „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (Wydawnicza Spółdzielnia Pracy Stopka), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 10,03 proc. do poziomu 16 256 egz.
Podium zamyka „Tygodnik Podhalański” (Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 13 002 egz., po spadku o 7,27 proc.
Największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mógł „Tygodnik Ciechanowski” (Ciech-Press), który był 5. Jego średni wynik zwiększył się o 2,98 proc. i w ostateczności wyniósł 11 064 egz.
Z kolei najwięcej straciło „Życie Bytomskie” (Bytomska Spółdzielnia Pracy Dziennikarzy Redakcja i Wydawnictwo) - było to 14,36 proc. do poziomu 4 801 egz. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca 13. na 16.
ZKDP | I-III kwartał | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Tygodnik Zamojski | 28 218 | 20 812 | 20 812 | 29 350 | 22 498 | 22 498 | -7,49% |
Tygodnik Siedlecki - Magazyn | 23 711 | 16 256 | 16 256 | 25 000 | 18 068 | 18 068 | -10,03% |
Tygodnik Podhalański | 22 744 | 13 118 | 13 002 | 23 483 | 14 148 | 14 021 | -7,27% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 16 610 | 11 322 | 11 322 | 18 205 | 12 376 | 12 376 | -8,52% |
Tygodnik Ciechanowski | 17 648 | 11 067 | 11 064 | 16 289 | 10 751 | 10 744 | 2,98% |
Tygodnik Ostrołęcki | 11 837 | 9 772 | 9 672 | 13 460 | 10 721 | 10 624 | -8,96% |
Życie Podkarpackie | 15 000 | 9 163 | 9 163 | 15 000 | 9 445 | 9 445 | -2,99% |
Obserwator Lokalny | 10 200 | 8 235 | 8 235 | 10 214 | 8 467 | 8 467 | -2,74% |
Przełom - Tygodnik Ziemi Chrzanowskiej | 10 700 | 7 466 | 7 466 | 11 500 | 8 070 | 8 070 | -7,48% |
Nowy Łowiczanin | 8 225 | 7 139 | 7 139 | 9 104 | 7 728 | 7 728 | -7,62% |
Gwarek | 10 274 | 6 028 | 6 027 | 10 426 | 6 176 | 6 176 | -2,41% |
Czas Chojnic | 6 962 | 5 938 | 5 938 | 7 614 | 6 590 | 6 590 | -9,89% |
Strzelec Opolski | 6 920 | 5 588 | 5 585 | 7 071 | 5 899 | 5 896 | -5,27% |
Tygodnik Tucholski | 6 619 | 5 331 | 5 330 | 6 750 | 5 514 | 5 514 | -3,34% |
Pałuki | 6 137 | 5 298 | 5 298 | 6 343 | 5 481 | 5 481 | -3,34% |
Życie Bytomskie | 9 923 | 4 801 | 4 801 | 12 026 | 5 606 | 5 606 | -14,36% |
Pałuki i Ziemia Mogileńska | 4 835 | 4 061 | 4 061 | 5 035 | 4 243 | 4 243 | -4,29% |
Kurier Internetowy | 4 200 | 3 066 | 3 066 | 4 200 | 3 010 | 3 010 | 1,86% |
Kulisy Powiatu - Kluczbork - Olesno | 5 365 | 2 996 | 2 996 | 5 550 | 3 221 | 3 221 | -6,99% |
Tygodnik Człuchowski | 3 083 | 2 379 | 2 379 | 3 155 | 2 624 | 2 624 | -9,34% |
Tygodnik Gazeta Gryfińska | 3 021 | 2 079 | 2 079 | 3 100 | 2 196 | 2 196 | -5,33% |
Wieści z Głowna i Strykowa | 2 315 | 1 994 | 1 994 | 2 437 | 2 086 | 2 086 | -4,41% |
Co Tydzień (Mysłowice, Imielin, Chełm Śląski) | 2 100 | 923 | 921 | 2 100 | 1 010 | 1 010 | -8,81% |
We wrześniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników lokalnych również był „Tygodnik Zamojski”, którego wynik względem września 2015 roku zmniejszył się o 9,22 proc. do poziomu 20 003 egz. Na pozycji drugiej znalazł się „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (15 455 egz.; spadek o 10,10 proc.), a na trzecim - „Tygodnik Podhalański” (12 872 egz., w dół o 5,75 proc.).
Największym wzrostem (o 4,85 proc. do 3 283 egz.) pochwalić się mógł tutaj „Kurier Internetowy” (Graffi Studio Janusz Ansion). Z kolei najwięcej w tym ujęciu stracił „Tygodnik Człuchowski” (Magraf) - było to 18,27 proc. do 2 103 egz.
W zestawieniu ujęto tylko te tygodniki lokalne, które zostały zgłoszone do ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Tygodnik Zamojski” liderem sprzedaży po trzech kwartałach, „Tygodnik Ciechanowski” zyskał najwięcej