„Wprost” z najgorszym wynikiem w historii. Duży spadek „Newsweek Polska”
We wrześniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”. Najwięcej straciły „Wprost”, który zanotował najgorszy wynik w historii i „Newsweek Polska”.
Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem we wrześniu 2016 roku wyniosła 135 053 egz. Było to o 4,57 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem „Polityka” (Polityka), która awansowała z miejsca trzeciego. Jej wynik sprzedażowy jednak zmniejszył się o 2,80 proc. do 114 128 egz. Na kolejną pozycję spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem we wrześniu br. wyniosła 110 239 egz., po spadku o 25,84 proc. Rok temu magazyn swoje rekordowe wyniki zawdzięczał serii artykułów o Piotrze Dudzie, szefie NSZZ „Solidarność”.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 70 442 egz., po spadku o 6,70 proc. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 9,85 proc. do 49 251 egz.
Ósmą lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem, wynoszącym 9,78 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym miesiącu wyniosła 20 658 egz.
Największy spadek odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik we wrześniu br. wyniósł 21 050 egz., czyli mniej o 37,03 proc. niż rok wcześniej. To najgorszy wyniki magazynu w historii.
Przypomnijmy, że od końca sierpnia br. redaktorem naczelnym „Wprost" jest Jacek Pochłopień, który zastąpił Tomasza Wróblewskiego.
Wirtualnemedia.pl | wrzesień | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Gość Niedzielny | 188 522 | 135 053 | 135 053 | 200 360 | 129 155 | 129 155 | 4,57% |
Polityka | 174 750 | 114 128 | 114 128 | 165 398 | 117 415 | 117 413 | -2,80% |
Newsweek Polska | 160 155 | 110 452 | 110 239 | 217 490 | 149 133 | 148 659 | -25,84% |
W Sieci | 147 770 | 70 467 | 70 442 | 148 010 | 75 503 | 75 503 | -6,70% |
Tygodnik Do Rzeczy | 111 750 | 58 176 | 49 251 | 115 690 | 63 560 | 54 635 | -9,85% |
Gazeta Polska | 97 473 | 30 980 | 30 707 | 101 641 | 35 582 | 35 125 | -12,58% |
Wprost | 83 250 | 89 592 | 21 050 | 106 246 | 101 974 | 33 430 | -37,03% |
Tygodnik Powszechny | 38 000 | 20 673 | 20 658 | 36 750 | 19 642 | 18 817 | 9,78% |
Przegląd | 51 000 | 16 571 | 16 571 | 51 000 | 16 854 | 16 854 | -1,68% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Tygodnik Angora | 455 165 | 285 282 | 285 282 | 463 450 | 302 155 | 302 155 | -5,58% |
We wrześniu br. w porównaniu do sierpnia br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mógł „Gość Niedzielny”, którego wynik zwiększył się tutaj o 6,64 proc.
Największy spadek, wynoszący 10,19 proc., również i tutaj odnotował „Wprost”.
Wirtualnemedia.pl | 2016 | Dynamika | |||||
ZKDP | wrzesień | sierpień | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Gość Niedzielny | 188 522 | 135 053 | 135 053 | 181 960 | 126 638 | 126 638 | 6,64% |
Polityka | 174 750 | 114 128 | 114 128 | 182 000 | 119 903 | 119 903 | -4,82% |
Newsweek Polska | 160 155 | 110 452 | 110 239 | 171 857 | 107 600 | 107 498 | 2,55% |
W Sieci | 147 770 | 70 467 | 70 442 | 147 488 | 72 689 | 72 689 | -3,09% |
Tygodnik Do Rzeczy | 111 750 | 58 176 | 49 251 | 111 790 | 60 403 | 51 478 | -4,33% |
Gazeta Polska | 97 473 | 30 980 | 30 707 | 96 246 | 32 044 | 31 761 | -3,32% |
Wprost | 83 250 | 89 592 | 21 050 | 84 401 | 91 980 | 23 438 | -10,19% |
Tygodnik Powszechny | 38 000 | 20 673 | 20 658 | 38 000 | 22 180 | 22 169 | -6,82% |
Przegląd | 51 000 | 16 571 | 16 571 | 51 000 | 16 918 | 16 918 | -2,05% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Tygodnik Angora | 455 165 | 285 282 | 285 282 | 455 367 | 287 309 | 287 309 | -0,71% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Wprost” z najgorszym wynikiem w historii. Duży spadek „Newsweek Polska”