Wzrosły wpływy i zysk „Tygodnika Powszechnego”. „Obniżanie kosztów, utrzymanie wzrostu sprzedaży kioskowej”
W ub.r. spółka Tygodnik Powszechny, wydająca tygodnik opinii o takiej samej nazwie, osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych o 12,7 proc. do 7,95 mln zł oraz 259,2 tys. zł zysku netto (wobec 232,2 tys. zł zysku w 2016 roku).
Wzrost przychodów wydawcy „Tygodnika Powszechnego” jest związana z rosnącą sprzedażą pisma i popularnością jego serwisu internetowego. Według danych ZKDP w całym ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Tygodnika Powszechnego” wynosiła 24 231 egz., o 14,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast w pierwszym kwartale br. wynosiła już 29 472 egz., po wzroście o 26,6 proc. w skali roku.
W sprawozdaniu firmy podano, że w ub.r. serwis internetowy „TP” miesięcznie miał średnio 175,2 tys. użytkowników i 659,1 mln odsłon (to odpowiednio 79 i 65,1 proc. w górę).
Koszty operacyjne Tygodnika Powszechnego zwiększyły się o 12,2 proc. do 7,7 mln zł. Nakłady na usługi obce wzrosły z 2,2 do 2,44 mln zł, a na wynagrodzenia - z 2,77 do 3,06 mln zł. W firmie na etacie były zatrudnione 22 osoby (jedna więcej niż w 2016 roku). Współpracowano też na stałe z 18 osobami, dwoma mniej niż rok wcześniej. W całym ub.r. podpisano też umowy o dzieła z 367 autorami zewnętrznymi.
W efekcie zysk operacyjny wydawcy zwiększył się z 279,9 do 349,9 tys. zł, a zysk netto - z 223,2 do 259,2 tys. zł. Zeszłoroczny zysk przeznaczono na pokrycie strat z wcześniejszych lat.
224 tys. zł zysku od stycznia do kwietnia br.
W sprawozdaniu dodano, że w pierwszych czterech miesiącach br. zysk Tygodnika Powszechnego wyniósł ponad 224 tys. zł. W marcu firma podniosła ceny krajowej prenumeraty pisma nawet o kilkadziesiąt złotych w skali roku, tłumacząc to 60-procentową podwyżką cen wysyłki realizowanej przez Pocztę Polską.
Natomiast w maju dokupiła pozostałe udziały w platformie internetowej powszechświat.pl (w ramach której działa serwis „Tygodnika Powszechnego”), stając się jej jedynym właścicielem. - Pozwala to kontynuować spółce prace rozwojowe serwisu internetowego pod potrzeby coraz lepszej monetyzacji pisma w internecie - uzasadnił zarząd firmy.
- Zarząd spółki będzie, podobnie jak to miało miejsce w roku ubiegłym, koncentrował się w drugiej połowie roku na obniżaniu kosztów, utrzymaniu wzrostowego trendu sprzedaży kioskowej pisma, a także powiększaniu przychodów z wydań rozpowszechnianych elektronicznie oraz serwisu internetowego pisma - dodał.
Dołącz do dyskusji: Wzrosły wpływy i zysk „Tygodnika Powszechnego”. „Obniżanie kosztów, utrzymanie wzrostu sprzedaży kioskowej”